Tret de sortida dels Certificats de Professionalitat subvencionats

23 de febrer de 2024

El passat dimarts 20 de febrer van començar els dos Certificats de Professionalitat de nivell 3 que imparteix l'Escola d'Enoturisme de Catalunya, subvencionats pel Servei d'Ocupació de Catalunya, dins del programa formatiu FOAP. Són el Certificat de Professionalitat de Venda de productes i serveis turístics, que habilita l’estudiant per treballar en qualsevol activitat turística, i el Certificat de Professionalitat de Sommelier, que enguany arriba a la novena edició. Aquesta oferta formativa de qualitat i diversa en el territori està adaptada a les persones candidates, i s'ajusta a les necessitats sectorials i territorials, i va adreçada majoritàriament a gent que està en situació d’atur, tot i que es reserva un percentatge per a persones ocupades.

Els certificats de professionalitat són titulacions oficials que acrediten les competències professionals i garanteixen que la persona que els obté té els coneixements, les habilitats i les aptituds per desenvolupar una activitat laboral d'acord amb les exigències del mercat de treball, a més està reconeguda a nivell europeu.

Els dos cursos inclouen pràctiques a empreses del sector. La realitat és que cada cop hi ha més demanda d’aquests perfils i els percentatges d’ocupació dels estudiants que es formen al centre vilafranquí continuen sent gairebé del 100%.

A més, durant el 2024 s’aniran organitzant cursos subvencionats de formació contínua que giraran al voltant de temes de sommelieria, turisme i idiomes. L’oferta formativa dels cursos de l’Escola pretén adaptar-se a les necessitats actuals del sector i a la demanda de formació en l’àmbit enoturístic, i adequar els continguts a les necessitats que demana el sector a curt i mitjà termini.