“Volem incrementar el flux d’alumnes de proximitat i diversificar les formacions en enoturisme”

15 de febrer de 2024

A les portes del desè aniversari de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, el seu nou director, Gerard Domingo, fa balanç del centre educatiu que camina també cap a la internacionalització.

Gerard Domingo és pedagog de formació i màster en coaching i lideratge personal. Fa pocs mesos ha assumit la direcció de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya a Vilafranca, després de dedicar-se des de 2016 a la coordinació pedagògica i ser cap d’estudis del centre. El vi l’ha après a la taula dels pares. Nascut al Penedès, el vincle amb la cultura del vi és inevitable: “No he estudiat el món vitivinícola ni tampoc el turístic però durant tots aquests anys a l’escola he obert les orelles i he estat molt en contacte amb els professionals i experts que eduquen”. Té un verb precís i una argumentació dinàmica; assumeix com a propis els reptes de la direcció de l’escola que li ha traspassat l’anterior directora Ester Garcia, en una estructura transversal que pivota sobre un professorat experimentat i connectat a la realitat enoturística i una mirada sensitiva i àmplia a les necessitats del sector. Amb la voluntat d’afinar encara més els continguts a l’aula, han encarregat el primer estudi de l’oferta d’enoturisme a Catalunya que confirma el dinamisme d’aquest sector d’activitat. Per aquest 2024 a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya fixen dues prioritats, la d’acompanyar el flux d’estudiants que arriben de països estrangers i incrementar els de proximitat, i la de diversificar les formacions en enoturisme cap a perfils administratius i comercials.

Llegeix l'entrevista sencera en aquest enllaç.