Vins de finca i maridatges territorials de qualitat. Masterclass amb la Gastroteca.cat

04 de setembre de 2023

La masterclass "Vins de Finca i maridatges territorials de qualitat" és una activitat organitzada per la Gastroteca.cat, coorganitzada per l'Escola d'Enoturisme de Catalunya i dirigida per Clara Soler i Gemma Muray, expertes en turisme enogastronòmic.

La Gastroteca, un portal web que neix amb la intenció de ser el punt de trobada del producte català, proposa en aquesta sessió formativa parlar dels vins de finca. Uns vins de qualitat superior dins de les DO catalanes. Es presentaran els 14 vins de finca que té Catalunya i quins són els seus requisits. Durant la sessió es realitzarà el tast de quatre vins de finca que es troben dins de les DO Penedès, DO Empordà, DO Montsant i DO Terra Alta. Aquests vins seran maridats amb productes autòctons i de qualitat provinents de la mateixa zona territorial del vi escollit, amb l'objectiu de conscienciar sobre la importància dels maridatges amb productes de proximitat. Aquesta part del tast permetrà als participants apreciar i comprendre millor com les característiques del terreny i la regió influeixen en els vins de finca, i com aquestes combinacions amb la gastronomia local poden realçar l'experiència dels sentits.

Durant la sessió s'interactuarà amb la Gastroteca.cat com a eina beneficiosa per trobar productors, elaboradors, botigues especialitzades i restaurants entre d'altres. Això és especialment rellevant en el context actual, on conèixer projectes que aposten per la proximitat i el producte responsable i sostenible són cada cop més valorats pels consumidors.

Masterclass 100% subvencionada

La classe magistral tindrà una durada de 2 hores i es durà a terme el proper dimecres 27 de setembre, en horari de 18 a 20h, a l'Escola d'Enoturisme de Catalunya, C/Amàlia Soler 29, 08720 Vilafranca del Penedès. Està adreçada a sommeliers, estudiants de sommelieria i altres professionals del sector del vi, turisme i enoturisme com restaurants, cellers, obradors, allotjaments i agents turístics.

Actualment les places ja estan exhaurides, s'ha obert una llista d'espera en aquest formulari.