Reunió de socis i col·laboradors del PECT

10 de octubre de 2023

La directora de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, Ester Garcia, va participar el passat dijous 5 d’octubre a la reunió de socis i col·laboradors del PECT, el projecte estratègic de competitivitat territorial “Penedès territori vitivinícola: innovació sostenible i saludable”. La trobada va tenir l’objectiu de presentar la feina feta i fer-ne la valoració abans que finalitzi definitivament el projecte. Tots els participants es van reunir al Consell Comarcal de l’Alt Penedès i van finalitzar la reunió amb la visita al Viver de Cellers del Penedès.

El PECT és un projecte en què hi participen 4 socis beneficiaris (el Consell Comarcal de l’Alt Penedès, l’Ajuntament de Vilafranca, el Consell Regulador de la DO Penedès i la Fundació VITEC) i 9 ens col·laboradors (Innovi, el Consorci de Promoció Turística del Penedès, Covides, l’Escola d'Enoturisme de Catalunya, la Fundació Pro Penedès, la JARC, TAMIC, Unió de Pagesos i Xarxes de Telecomunicacions Alternatives).

El projecte “Penedès, territori vitivinícola” tenia com a objectiu assolir el lideratge qualitatiu i comercial dels vins tranquils i escumosos que es produeixen al Penedès. I la seva actuació més destacada era posar en funcionament un Viver de Cellers, que s’ha ubicat al carrer Comerç, 29, de Vilafranca. El viver és una eina perquè qualsevol viticultor pugui començar a elaborar i comercialitzar els seus propis vins sense necessitat de fer una gran inversió inicial.

Per fer-ho possible, els socis i col·laboradors han treballat plegats durant 4 anys posant l’espai (Ajuntament de Vilafranca), la maquinària i els coneixements (DO Penedès), la recerca (VITEC), la formació en Enologia (Escola d’Enoturisme de Catalunya), l’assessorament legal empresarial (consultora Rius i Rius), l’etiquetatge (Consorci de Promoció Turística del Penedès), la comercialització (Ajuntament de Vilafranca) i la coordinació interna i la interlocució amb la Generalitat (Consell Comarcal).