El boom de l'enoturisme a Xina. Un fenomen tan desconegut com impressionant

23 de gener de 2024

El passat dimecres 17 de gener va tenir lloc a l'Escola d'Enoturisme de Catalunya una conferència sobre el creixement de l'enoturisme a Xina, a càrrec de Pierre Ly, professor d'economia de la Universitat de Puget Sound (Tacoma, Washington) i Lluís Tolosa, sociòleg i docent de l'Escola d'Enoturisme de Catalunya; amb la presentació del llibre "Aventuras en la ruta del vino de China", del mateix Pierre Ly i Cynthia Howson, i que compta amb el pròleg de Lluís Tolosa.

La conferència va començar amb una introducció dels orígens de l'enoturisme al país asiàtic, fent un recorregut per diferents zones. El llibre és fruit dels set anys visitant les regions vitivinícoles xineses per a la recerca sobre el desenvolupament del sector del vi i l'enoturisme a la Xina. Els autors van entrevistar agricultors, elaboradors, empresaris, estudiants, professors i experts en comercialització del vi. Van decidir escriure aquest llibre com un diari de viatges, una obra divulgativa recomanada per als professionals del sector del vi i l'enoturisme, que permet conèixer el vertiginós desenvolupament de les zones vitivinícoles i enoturístiques a la Xina, en què molts no confiaven. Lluís Tolosa va coincidir amb els professors Pierre i Cynthia en un dels seus viatges a la Xina, i van compartir visites a cellers a la província de Shandong, especialment a Yantai, on hi ha Changyu, el major i més antic celler de la Xina, fundat l’any 1892.

L'esdeveniment va concloure amb el tast de dos vins xinesos.