Sumilleria i maridatge a l'Empordà

Inscripció al curs^

Ja podeu realitzar la sol·licitud a través del següent formulari. Aquesta sol·licitud no compromet a la matriculació de la persona participant. Un cop realitzada, ens posarem en contacte per omplir la documentació requerida.

Descripció i continguts^

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya juntament amb La Ruta del vi DO Empordà presenten el curs “Sumilleria i maridatge a l’Empordà”. Aquesta formació neix amb l’objectiu de posar en valor el producte local de l’Empordà, donant-lo a conèixer i fomentar-lo, així com promoure els seus productors. L’alumnat haurà de ser capaç de conèixer el producte, saber presentar-lo i interrelacionar-lo amb altres productes, per així mostrar el seu potencial a l’hora de la interacció amb el client.

CONTINGUTS

• Introducció del relat, storytelling dins del producte i la vinculació amb el territori.
  • Comunicació i interacció amb el client.
  • Introducció dels elements visuals que identifiquin el territori en els espais que hi ha d'atenció al client.
  • La proposta de producte: criteris per a seleccionar els proveïdors de producte del territori per articular una proposta atractiva i singular; i com presentar aquest producte.
  • Coneixement de productes i productors del territori: incorporació del producte vinícola i gastronòmic de l’Empordà. Les empreses que participin podran presentar els seus productes per a la creació de sinèrgies.

CURS 100% SUBVENCIONAT PEL CONSORCI DE LA FORMACIÓ CONTÍNUA DE CATALUNYA

Durada, calendari i lloc^

DURADA TOTAL DEL CURS
20 hores.

CALENDARI I HORARI
7, 13 , 20 i 28 de maig 2024, en horari de 9 a 14h.

LLOC D'IMPARTICIÓ
Celler La Vinyeta (Ctra. de Mollet a Masarac, Mollet de Peralada, Alt Empordà)

Destinataris i requisits^

Podran realitzar el curs totes aquelles persones que siguin treballadores en actiu, autònomes o en situació d'ERTO o ERO i 30% de les places per a persones desocupades.  Públic objectiu: restaurants, cellers, obradors, botigues i bar de vins, allotjaments i agents turístics.

*No hi poden participar aquelles persones amb contracte de l'Administració Pública.

Docent^

CLARA ANTÚNEZ. Sommelier, diplomada en Nutrició i Dietètica, i màster en Gastronomia i Comunicació

Cofundadora i directora d’experiències a La Gastronòmica, empresa dedicada a donar a conèixer el vi i la gastronomia amb una visió de 360º així com a assessorar d’empreses del món de enogastronòmic (restaurants, càterings, cellers, empreses agroalimentàries). Va col·laborar en la Guia d’Enoturisme de l’Empordà, coautora de tres llibres de vins; la Guia d’Enoturisme del Pla de Bages, els 100 vins catalans que has de conèixer i la Guia d’Enoturisme de la DO Alella.