Presentació de vins: del cambrer al sommelier

PREINSCRIPCIONS AQUÍ

La FIHRT (Federació Intercomarcal d'Hostaleria, Restauració i Turisme) i l'Escola d'Enoturisme de Catalunya organitzen el curs Presentació de vins: del cambrer al sommelier. Es tracta d’una formació adreçada al sector de la restauració, cellers i sommeliers, enfocada a la presentació i assessorament de vins perquè el personal de sala pugui oferir un millor servei al client.

Formació 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Contínua de Catalunya.

Inscripció al curs^

Ja podeu realitzar la sol·licitud a través del següent formulari. Aquesta sol·licitud no compromet a la matriculació de la persona participant. Un cop realitzada, ens posarem en contacte per omplir la documentació requerida.

Objectius i continguts^

OBJECTIUS:

• Presentar productes vitivinícoles a restauració sabent aportar el valor de la tasca que hi ha darrera de cada ampolla.
  • Qualificar els vins més representatius identificar-ne les característiques organolèptiques, sabors bàsics i defectes més comuns, emprant el vocabulari propi del tast.
  • Descriure els diferents procediments de tast que s'utilitzen habitualment per obtenir informació rellevant de les característiques diferenciadores de les begudes diferents a vi.
  • Saber aportar informació al client sobre les característiques d’un vi
  • Saber assessorar al client sobre vins.

CONTINGUTS

• Anàlisi sensorial: terminologia bàsica de l'anàlisi sensorial en restauració. percepció d'atributs sensorials bàsics: llindar de detecció, el procediment del tast: metodologia, fases i fitxa... substàncies responsables de les principals sensacions cromàtiques, oloroses, texturals, sàpides i pseudotèrmiques, anàlisi sensorial de vins en restauració: les limitacions del tast, sensació i percepció, objectivitat i subjectivitat del tast, eines del tast.
  • Definició i composició del vi: tipus de raïm i les seves característiques, tipus de vins i processos d'elaboració, valoració de vins.
  • Assessorament al client: elecció de vins, possibles harmonies analitzades, amb l'oferta gastronòmica i amb els objectius de l'establiment.
  • Tastos i exercicis pràctics de maridatge i presentació de vins.
  • Continguts de sostenibilitat i economia verda.

Durada, calendari i lloc^

DURADA TOTAL DEL CURS
30 hores.

CALENDARI I HORARI
2, 9, 16 i 23 d'abril; 7 i 14 de maig 2024 de 9 a 14h.

LLOC D'IMPARTICIÓ
Associació Comarcal d’Empresaris del Berguedà, ACEB (Pl. Tarascon, 8, Berga)

Destinataris i requisits^

Adreçat a petits i mitjans establiments de restauració. El col·lectiu prioritari són persones treballadores en actiu, autònomes o en situació d'ERTO o ERO i un 30% reservat per a persones desocupades.

No hi poden participar aquelles persones amb contracte de l'Administració Pública.

Docent^

SÍLVIA CULELL. Sommelier professional i periodista, experta en comunicació del vi i membre de l'equip de redacció de la Bullipèdia del BulliFoundation. A més, des del 2023 és la nova presidenta d'Hostaleria i Turisme del Berguedà, comarca on regenta un negoci de restauració i una pizzeria. Llicenciada en Periodisme (UAB) i amb l'extensió universitària en Sommelier per l'Escola d'Hosteleria i Turisme de Barcelona (CETT-UB). Compta amb el nivell 3 de WSET en anglès (a Outlook Wine) i és formadora en CAVA.