Les aliances entre sectors i el valor econòmic del mosaic agroforestals, a la tertúlia del CEPvi

12 de abril de 2023

El valor econòmic del mosaic agroforestal i les possibles aliances entre sectors centraran el debat que ha organitzat el Centre d’Estudis del Paisatge Vitivinícola (CEPvi) amb el
suport de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya i el Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya, en la segona tertúlia de l’any sobre el mosaic agroforestal.

L’objectiu és posar sobre la taula el debat sobre el paisatge i la gestió del bosc, juntament amb l’aprofitament d’aquests paisatges i els serveis ecosistèmics. Estan aquests espais oberts al servei de la ciutadania? O són espais privats al servei dels seus propietaris? Qui n’ha d’assumir econòmicament la cura quan no són rendibles per si sols?

La tertúlia comptarà amb la investigadora sènior del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya Elena Gorriz, que farà la introducció a l’acte amb una conferència titulada. El sector primari en la prevenció d'incendis forestals. Una visió europea, amb especial referència a un projecte vinculat al sector vitivinícola. Aquest projecte, que neix de la voluntat de generar sinergies entre diferents sectors per contribuir a una millor gestió del paisatge i la prevenció d’incendis a Europa, és la prova d’una aposta de futur per les aliances estratègiques. És això possible a l’hora de gestionar les finques forestals en un territori vitícola?

Pere Llopart, enòleg, enginyer tècnic agrònom i copropietari del celler Llopart, compartirà la seva experiència en la gestió d’una finca vitícola que té una part important de bosc; Xavier Xortó, president de l’ADF de Sant Sadurní d’Anoia i membre de la junta de la Federació ADF Penedès-Garraf, exposarà les dificultats que hi ha en la conservació dels ramats com a eina de gestió del bosc; i José Enrique Alarcón, propietari del Mas d’en Giralt, al parc natural del Garraf, que explicarà la seva experiència. Tots ells seran conduïts per la paisatgista i presidenta del CEPvi, Soazig Darnay.

La tertúlia tindrà lloc el 19 d’abril a les 18.30h a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya. L’assistència és gratuïta i les inscripcions es poden fer a través d'aquest enllaç.

L’objectiu de les tertúlies intercongressuals del CEPvi és analitzar i buscar solucions per als problemes reals dels professionals que treballen estretament vinculats al paisatge i la indústria vitivinícola. La tertúlia és oberta al públic i forma part del programa curricular de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya.