Finalitza el curs Productes i productors gastronòmics de Catalunya

26 de juliol de 2023

Finalitza el curs Productes i productors gastronòmics de Catalunya, de la mà de la Gemma Muray i Clara Soler, expertes en turisme enogastronòmic i fundadores de Caram Caram, empresa de desenvolupament territorial de l'àmbit enogastronòmic, turisme gastronòmic de proximitat i creació d'experiència turística. Una formació on s'han analitzat els productes arrelats a la cultura gastronòmica catalana i desenvolupat la part més sensorial. S'han conegut productors amb molta implicació i sensibilitat per mantenir el patrimoni gastronòmic viu i analitzat la convivència entre la tradició i la innovació dins els obradors.

La primera sessió va ser d'olis, on l'alumnat va visitar Torclum, a la Bisbal del Penedès, un projecte que vetlla per elaborar un oli 100% verge extra i divulgar la importància de saber seleccionar olis de categoria per l'ús diari i que aquest any han inaugurat el seu propi molí d'oli. La segona sessió, de formatges, va comptar amb la visita de Camins del Nord i Xerigots, per mostrar l’art del formatge català. Una tercera sessió de conserves on es van conèixer melmelades, confitures, chutney, compota, almívar, dolç de fruites i gelea, i vam comptar amb la visita del Pep Guasch de l'obrador Verol, on fa melmelades ecològiques fetes amb fruits silvestres amb l'objectiu d'elaborar un producte d'aprofitament dels recursos naturals i ecològic. Seguidament, una classe sobre vinagres, amb un tast de la mà d'Albert Roca d'Avgvstvs Forum i la visita a Masia Still, a Sant Pere de Riudebitlles on s'elaboren uns vinagres artesans, balsàmics, aromàtics i ecològics, a càrrec de la Sandra Bujan. La cinquena sessió va tractar sobre embotits, amb la participació del Miquel de Cal Miqueló, per explicar-nos les diferències entre els principals embotits catalans i la seva gamma de productes fets amb DO Cava com a eina de promoció del producte del territori. La sessió va continuar amb els productes de IGP Gall del Penedès de Mallart on es va donar valor i importància a la recuperació i aposta pel Gall del Penedès; juntament amb un tast d'escumosos. El tancament del curs va ser amb una sessió final de dolços de la mà de Torrons Garcia Sirvent per ensenyar l’autèntic torró de xixona i la seva història artesanal; i Escalfet Carquinyolis per a mostrar un nou món al voltant del Carquinyoli.

Es tanca un curs novedós a l'Escola d'Enoturisme, una proposta dins del programa de formació contínua del Consorci de Formació Contínua de Catalunya, amb una primera edició brillant i amb molt bona acollida.