Curs a l'Empordà: Sumilleria i maridatge

28 de setembre de 2022

INSCRIPCIONS OBERTES EN AQUEST FORMULARI

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya juntament amb La Ruta del vi DO Empordà presenten el curs “Sumilleria i maridatge”. Aquesta formació neix amb l’objectiu de posar en valor el producte local de la comarca de l’Empordà, donant-lo a conèixer i fomentar-lo, així com promoure els i les seves productores. L’alumnat haurà de ser capaç de conèixer el producte, saber presentar-lo i interrelacionar-lo amb altres productes, per així mostrar el seu potencial.

Aquests productes es maridaran amb vins i escumosos de l’Empordà. Tanmateix, tots els cellers que participin podran presentar els seus vins amb aquests productes.

La sostenibilitat i el km 0 també tindran un paper important al curs, a nivell de promocionar el producte local, ja que és clau a l’hora de generar economia circular i conèixer també els recursos que ofereix la comarca.

CURS 100% SUBVENCIONAT PEL CONSORCI DE LA FORMACIÓ CONTÍNUA DE CATALUNYA

Continguts:

El curs tractarà sobre l'anàlisi sensorial i els elements del tast per a poder proposar maridatges d'interès. A més, les sessions comptaran amb productes locals de la comarca de l'Empordà, amb el maridatge de vins i escumosos del territori. Aquests productes seran els recuits de drap de Fonteta, pomes de Girona, anxoves de l’Escala, olis, embotits i xocolata. El curs conclourà amb una proposta de maridatge escollida pels alumnes valorant la innovació i diferenciació, amb una posada en escena per a un client real a l’hora de gaudir d’activitats o experiències a l'Empordà.

El curs està adreçat a aquelles persones que siguin treballadores en actiu, autònomes o en situació d'ERTO o ERO i 30% de les places per a persones desocupadesPúblic objectiu: restaurants, cellers, allotjaments i agents turístics, preferiblement del territori de l'Empordà.

Docent:

Joan Lluís Gómez | Escola d'EnoturismeJoan Lluís Gómez. Sommelier i WSET Higher Certificate in Wine & Spirit. Ha estat durant 10 anys el Sommelier del Restaurant Sant Pau, de Carme Ruscalleda. Col·labora a la Revista Cuina. També és docent a diferents centres de cursos de Sommelier, servei de bar i restaurants, tast de vins i maridatges.