Sumilleria i maridatge al Priorat

Inscripció al curs^

PLACES EXHAURIDES

Descripció^

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya, juntament amb Priorat Enoturisme engeguen el nou curs “Sumilleria i maridatge al Priorat”. Aquesta formació neix amb l’objectiu de posar en valor el producte local de la comarca del Priorat, donant-lo a conèixer i fomentar-lo, així com promoure els seus productors. L’alumnat haurà de ser capaç de conèixer el producte, saber presentar-lo i interrelacionar-lo amb altres productes, per així mostrar el seu potencial. Es crearan propostes de maridatge amb vins de la DOQ Priorat i DO Montsant, així com els cellers que participin podran presentar-hi els seus vins. La sostenibilitat també tindrà un paper important al curs, a nivell de promocionar el producte local, ja que és clau a l’hora de generar economia circular i conèixer també els recursos que ofereix la comarca.

Curs 100% subvencionat pel Consorci de la Formació Contínua de Catalunya.

Durada, calendari i lloc^

DURADA

20 hores.

CALENDARI

4, 11, 18, 25 juny 2024, en horari de 9 a 14h.

LLOC D'IMPARTICIÓ

Modalitat presencial Vinícola del Priorat, Gratallops.

Continguts^

• Com crear sinèrgies entre productors d'un mateix territori i crear un producte enogastronòmic atractiu
  • La imaginació, originalitat i motivació com a punt de partida per treure sortida a nous productes i convertir-se en prescriptors del territori.
  • Un relat proper i sincer com a fil conductor per atraure i captar l'atenció dels visitants i valorar el producte..
  • Comunicació i interacció amb el client.
  • Introducció dels elements visuals que identifiquin el territori en els espais que hi ha d'atenció al client.
  • La proposta de producte: criteris per a seleccionar els proveïdors de producte del territori per articular una proposta atractiva i singular; i com presentar aquest producte.
  • Coneixement de productes i productors del territori: incorporació del producte vinícola i gastronòmic del Priorat. Les empreses que participin podran presentar els seus productes per a la creació de sinèrgies.

Destinataris^

El curs està adreçat a aquelles persones que siguin treballadores en actiu, autònomes o en situació d'ERTO o ERO i 30% de les places per a persones desocupadesPublic objectiu: restaurants, cellers, obradors, allotjaments i agents turístics, preferiblement de la comarca del Priorat.

*No hi poden participar aquelles persones amb contracte de l'Administració Pública.

Docent^

Gemma Muray Clara Soler, expertes en turisme enogastronòmic. Són les fundadores de Caram Caram, empresa de desenvolupament territorial de l'àmbit enogastronòmic, turisme gastronòmic de proximitat i creació d'experiència turísticaLa Gemma és graduada en direcció turística i també en el curs d’extensió universitària com a Sommelier. Ha treballat com a responsable d’enoturisme a un celler del Penedès. La Clara és graduada en Comunicació Audiovisual i especialitzada en el món de la direcció, ha format part de diferents projectes tant nacionals com internacionals. La seva passió per les experiències gastronòmiques l'ha portat a formar-se i a involucrar-se professionalment en el món de la sumilleria l'enoturisme i el maridatge.