PRESENTACIÓ DE LA DIRECCIÓ

Us donem la benvinguda al Blog de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya.

Des del Blog de l’Escola volem donar veu i reconèixer les iniciatives que implementen els diferents actors de l’enoturisme al nostre país.

L’Enoturisme el concebem com una eina de Desenvolupament Local als territoris amb D.O. i les seves àrees d’influència.

Catalunya compta amb 12 D.O.’s amb una història vinculada al món del vi que es remunta a més de 2.700 anys d’història. Aquestes zones enoturístiques estan disseminades entre paisatges que només per ser-hi ens fan gaudir, on podem viure el pas de la història a partir del legat patrimonial, arquitectònic i cultural dels seus pobles i ciutats i on amb el devenir dels temps hem incorporat la riquesa cultural que ens fan viure festes i tradicions.

La gastronomia és un altre dels valors de Catalunya a nivell internacional, tant en productes com en elaboracions, i tots aquests elements conjuntament amb els cellers configuren el mapa de l’enoturisme que les empreses turístiques o d’oci i serveis poden posar a l’abast dels interessats a partir de les seves propostes i experiències.

Catalunya té tots els ingredients per esdevenir un referent enoturístic fent gaudir amb diferents formats i propostes.

Des d’aquest blog, amb la col·laboració dels alumnes del Cicle Formatiu Grau Superior de Guia, informació i assistència turística, especialitzat en enoturisme, us els volem presentar projectes i propostes enoturístiques que us faran gaudir i redescobrir el territori i els seus productes.

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya treballa per contribuir al desenvolupament de sector enoturistic a Catalunya des de la formació, apropant la mateixa a tots els públics interessats des del diferents sistemes de formació, ocupacional, contínua i formació professional inicial.

Catalunya país de vins, país d’Enoturisme!!!

Ester Garcia, directora de l'Escola d'Enoturisme de Catalunya

Ester Garcia, directora de l'Escola d'Enoturisme de Catalunya.