Projectes finals alumnes 2n CFGS Guia, informació i assistència turística, especialitzat en Enoturisme

Els alumnes de l’últim curs acaben la formació de 2 anys amb la presentació d’un projecte final, el qual té com a objectiu que l’alumne posi en pràctica tots els coneixements adquirits al llarg dels dos cursos per tal de crear la seva pròpia marca. Aquest any han sortit propostes molt interessants i de molta varietat pel que fa al sector enoturístic. Coneix algunes d'aquestes propostes que s'han creat per posar-ho en pràctica a la vida real.

ENOTURISME AL CELLER DÍAZ - Taller de vermuts

ALUMNE

Arnau Gea Cruells

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE

El treball vol planificar l'organització enoturística i per tant les visites a un celler urbà, un celler real com és el Celler Díaz, situat al Carrer Verge del Pilar número 8 de Sitges.

La idoneïtat del projecte és reforçar el concepte de Vermut de Sitges. Amb uns recursos ja existents dins del mateix celler per dotar-lo d'un sistema de visites i tornar a reactivar la part de la ‘vermuteria’ del Celler Díaz. Per això ens cal inventar una nova experiència entorn el celler.

Aquesta és el taller de vermuts. La diferència amb els altres cellers és que aquest en ser un celler urbà i no disposar del concepte romàntic de la vinya, hem hagut de repensar com podíem posar en marxa el sistema perquè els clients puguin venir a tastar els productes del celler d'una manera ràpida i que coneguin l'única fàbrica de vermut que hi ha a Sitges. A part d'això per a completar l'experiència havíem pensat a fer el taller de vermuts. Un sistema innovador a la comarca del Garraf, que fuig de la típica visita al celler on només veiem els tancs d'acer inoxidable, per a convertir-lo en una experiència única a la comarca, aprofitant el tiratge de ser dels pocs que fan vermut a la mateixa comarca.

La idea va sorgir a partir de la demanda del propietari del celler a obrir visites al seu propi celler. Així i tot com vam esmentar anteriorment, no es pot fer una visita en un celler industrialitzat, ja que és el que ensenyen quasi tots els cellers. Per tant, partint de la base que la finalitat que té aquest celler és vendre els seus productes a un públic final, i sobretot destacant el seu producte estrella, El vermut de Sitges, es pot establir una solució per aquestes visites i és la creació d'una experiència.

ENOTURISME AMB IDENTITAT - ENTREBOSC

ALUMNA

Violeta Forn Codina

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE

Aquest projecte és la materialització física de l’enoturisme d’Entrebosc. Una proposta latent que dóna continuïtat al negoci del vi on tot just començàvem ara fara set anys.

Creixent cap a l’enoturisme, busquem donar a conèixer la marca a través d’activitats que testimoniïn el patrimoni històric i paisatgístic del Mas; el qual ens transporta als nostres orígens i dóna caràcter al producte vitivinícola que hi elaborem.

Es defineix com a projecte pràctic ja que està pensat per dur-lo a terme, tot i amb això, consta d’un cos teòric on es podrà fer un seguiment de cada punt amb la finalitat de reforçar l’estructura de la part pràctica. Dins d’aquesta, hi trobarem dos productes enoturístics dissenyats per garantir la qualitat que volem brindar als nostres clients, aplicant tots els valors que ens defineixen com a empresa i sobretot com a família.

Entrebosc busca també retre homenatge al que va ser aquest territori en la seva època d’or farà més de 160 anys, transmetent amb orgull i reconeixement d'aquest llegat que ens és tan propi a través d’experiències que connecten directament amb el seu gloriós passat, mostrant els vestigis més singulars: cubs històrics, cabanes de pedra seca, molí fariner i l’antiga casa pairal.

EXPLICIT WINE

ALUMNE

Carles Rafecas Romero

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE

El projecte tracta del procés de creació d'un vi blanc anomenat Kid Buu, amb el seu disseny, la seva comercialització i distribució enfocada al públic jove tot relacionant la música urbana i diferents estils underground. Per finalment de mica en mica tractar d'aconseguir finançament suficient per a la reforma i restauració d’una masia de Torrelles de Foix i tractar de fer una bodega 100% sostenible.

La idea d'aquest projecte es crea a causa d'una masia la qual està situada molt a prop de casa meva. És una masia que fa molt de temps que està abandonada i amb un deteriorament molt avançat. És una masia amb molta història i seria una llàstima deixar en ruïnes una casa que anys enrere va acollir a una família de pagesos molt estimada en el poble i que eren en aquell moment és que produïen vi i el venien a doll a la gent del poble.

El vi ja es pot comprar a la pàgina web del projecte, on també hi trobareu més informació d'interés sobre el treball .