El mosaic agroforestal com a font de recursos centrarà el cicle de tertúlies del CEPvi

09 de febrer de 2023

El mosaic agroforestal com a font de recursos centrarà el cicle de tertúlies que organitza el Centre d’Estudis del Paisatge Vitivinícola (CEPvi) amb el suport de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya per aquest 2023. La preocupació per la gestió del bosc, els recursos dels espais oberts i el risc d’incendis seran el denominador comú de les activitats organitzades enguany.

Amb el títol Bosc, cultius i ramat. Els recursos, la tertúlia del 22 de febrer donarà el tret de sortida a un cicle que pretén fer una aproximació a les estratègies de la bioeconomia en l’hortizó del 2030, amb la voluntat d’aprofundir en les preocupacions que genera la gestió del bosc. Precisament, en aquesta primera trobada, l’acte comptarà amb la participació de Francesc Cano, director adjunt de Transferència del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya, que farà la introducció a l’acte amb una conferència titulada Estratègia de bioeconomia 2030.

L'acte comptarà amb la benvinguda institucional a càrrec de Meritxell Montserrat, regidora d'Educació de l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès.

La presentació serà a càrrec de Francesc Cano Ibáñez, director adjunt de Transferència del CTFC (Centre de Ciencia i Tecnologia Forestal de Catalunya). Tot seguit, hi haurà la taula rodona, amb la participació d'Eva Plazas, enòloga del celler Vilarnau, que explicarà la seva experiència en l’aprofitament de la biomassa com a font d’energia, Gemma Juncosa, Tècnica de Gestió Forestal i Energia del Servei de Gestió Forestal i Energia de la Mancomunitat Penedès-Garraf, que presentarà les bases del projecte Som Bosc, del qual és l'impulsora; i Simó Serra, representant de la Cooperativa Bosquerols de Gestió Forestal. Com sempre, l’acte serà dirigit per la paisatgista, investigadora i presidenta del CEPvi, Soazig Darnay.

La sessió serà a les 18:30h a l'Escola d'Enoturisme de Catalunya. Cal inscripció prèvia.

INSCRIU-TE A LA TERTÚLIA DEL 22 DE FEBRER AQUÍ

El cicle de tertúlies de 2023 es completarà amb una nova trobada sobre Espais oberts al servei de la ciutadania, el 19 d’abril; i un acte final el 25 d’octubre sobre El mosaic agroforestal i el risc d’incendis.

L’objectiu de les tertúlies intercongressuals del CEPvi és analitzar i buscar solucions per als problemes reals dels professionals que treballen estretament vinculats al paisatge i la indústria vitivinícola. La tertúlia és oberta al públic i forma part del programa curricular de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya.