Sessió de maridatge de Corpinnat als dos cursos de Sommelier

08 de juliol de 2021

El passat 5 de juliol per la tarda va tenir lloc a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya una sessió de Corpinnat amb tots els alumnes de Sommelier que hi ha en actiu al centre educatiu. Es tracta d’un total de 29 alumnes repartits entre el Certificat de Professionalitat de Sommelier que ofereix el SOC de la Generalitat de Catalunya i el curs de Sommelier Professional, adreçat a experts que vulguin professionalitzar-se.

En aquesta sessió hi van participar tots els cellers de Corpinnat. Va comptar amb la participació de Ton Mata, actual president; Jaume Mata, gerent de Corpinnat i Xavier Gramona, fins ara copresident juntament amb Ton i que recentment va deixar el càrrec. La classe va ser conduïda pel docent Ramon Francàs, periodista expert en vins.

Els cellers van portar els seus productes per fer un maridatge conjunt. Els alumnes van fer un total de 10 tastos dels 11 cellers que engloben la marca Corpinnat. Actualment en formen part els cellers: Gramona, Llopart, Nadal, Recaredo, Sabaté i Coca, Torelló, Can Feixes, Júlia Bernet, Mas Candí, Can Descregut i Pardas.

CORPINNAT és una Marca Col·lectiva de la Unió Europea nascuda amb la voluntat de distingir els grans vins escumosos elaborats al cor del Penedès, a partir de raïm 100% ecològic collit a mà i vinificat íntegrament a la propietat. L’Associació d’Elaboradors i Viticultors Corpinnat (AVEC), inscrita al Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya l’1 setembre de 2017 va ser fundada pels sis cellers impulsors de la marca CORPINNAT. Es van escindir de la DO Cava el mes de gener d’aquest any.

La paraula la composen dos conceptes: COR, el bressol on fa més de 130 anys van començar a bategar els primers vins escumosos de l’Estat espanyol: i PINNAT, que prové de l’arrel etimològica Pinnae que fa referència a l’origen del topònim Penedès, documentat al segle X com a Penetense. Aquest adjectiu llatí deriva de pinna, que significa penyal o roca i que aplicat al Penedès equival a territori rocallós. Tots els vins escumosos que es comercialitzen al mercat amb aquest distintiu de d’excel·lència contenen la marca CORPINNAT en un punt centrat de la seva etiqueta frontal perquè els consumidor els pugui identificar fàcilment.