Se celebra l’acte de lliurament de diplomes de l’Escola d’Enoturisme

07 de juliol de 2021

Ahir dimarts 6 de juliol va tenir lloc a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya la cinquena edició de l’acte de lliurament de diplomes de dos dels cursos que ofereix el centre. Es tracta concretament de l’alumnat del CFGS de Guia, informació i assistència turística, especialitzat en Enoturisme de les edicions 2018-2020 i 2019-2021, ja que a causa de la covid19 no es va poder celebrar l’anterior acte. L’altre curs en rebre els diplomes va ser el Certificat de Professionalitat de Sommelier, formació subvencionada pel SOC de la Generalitat de Catalunya. Aquest curs, que és un certificat de professionalitat de nivell III, té una durada de 740 hores i està reconegut per l’Associació Catalana de Sommeliers.

Ester Garcia, la directora de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, va ser l’encarregada de conduir l’acte. La benvinguda va comptar amb la intervenció de la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès, Meritxell Montserrat.

A continuació va tenir lloc una taula rodona sobre la innovació i l’aplicació de les TIC, els elements claus per resituar-nos al mercat, des de la formació i el sector empresarial. La taula rodona va ser moderada per Eva Vicens, periodista i directora del diari Vadevi.cat, juntament amb la intervenció d’experts del sector: Maurici Segú, CEO d’Innovarout; Carlota Roset, directora d’enoturisme i restauració de Torres; i Guillem Salvans, Project Manager de la Fundació Bertelsmann i projecte Alianza FP Dual. Els ponents van debatre sobre l’aplicabilitat de les TIC en els projectes d’innovació, com afrontar els seus reptes i buscar les possibles solucions.

En acabar la taula rodona hi va haver la projecció d’un vídeo sobre les empreses on els alumnes han realitzat les pràctiques. En ell, els tutors valoren en primera persona l’estància de l’estudiant, i com és d’important la formació que rep de l’empresa i que a la mateixa vegada l’alumnat pot aportar al sector empresarial.

Va arribar el moment de realitzar l’entrega de diplomes, espai conduït per Gerard Domingo, el coordinador pedagògic de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya i tutor de l’alumnat. Cadascuna de les promocions van rebre, a més del diploma, una ampolla de cava personalitzada de Cava Palagó, gràcies a la col·laboració del celler Art Cava.

L’acte va concloure amb el tancament d’Anna Vicens, presidenta de l’Associació Catalana de Sommeliers; Susana Díaz, subdirectora general de polítiques actives d’ocupació del SOC del Departament de Treball; i Pere Regull, l’alcalde de l’Ajuntament Vilafranca del Penedès.

RECULL DE FOTOGRAFIES DE L'ACTE DE LLIURAMENT DE DIPLOMES 2021