Se celebra la 7a edició de l’acte de lliurament de diplomes de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya

01 de desembre de 2023

El passat dimarts 28 de novembre va tenir lloc al VINSEUM la setena edició de l’acte de lliurament de diplomes de cinc dels cursos que ofereix el centre. Es tracta concretament de l’alumnat del CFGS de Guia, informació i assistència turística, especialitzat en Enoturisme de la promoció 2021/2023, el curs Sommelier Professional 2022/2023 i dels tres Certificats de Professionalitat, formació subvencionada pel SOC de la Generalitat de Catalunya: Sommelier, Venda de productes i serveis turístics, promocions del 2023; i Servei de Restaurants, promoció del 2022.

Ester Garcia, la directora de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, va ser l’encarregada de conduir l’acte, memorant els inicis de l’escola al 2015, que es va crear amb l’objectiu de col·laborar en la professionalització de l’Enoturisme a tot Catalunya, i sobre tot pensant sempre en com ser d’utilitat al sector, a les empreses i a les persones que hi vulguin treballar.

Un cop donada la benvinguda, es va donar pas a l’entrega dels diplomes. Un total de 54 alumnes van passar a recollir el document que finalitzava aquest procés formatiu i d’aprenentatge, un reconeixement que representa l’esforç a la formació. Els diplomes van ser lliurats per Victoria Ibáñez, vicepresidenta de l’Associació Catalana de Sommeliers, Gemma Romeu, Presidenta de l’Institut Municipal de Formació al qual pertany l’Escola d’Enoturisme i Regidora d’Educació, Turisme i Esports de l’Ajuntament de Vilafranca, i Gerard Domingo, Cap d’Estudis de l’Escola d’Enoturisme. Cadascuna de les promocions van rebre, a més del diploma, un estoig de suro i un obridor personalitzats com a obsequi. Tanmateix, es va voler fer una menció especial a les empreses que han acollit l’alumnat en pràctiques, també lliurant un diploma.

Va ser el moment de donar pas als parlaments. Caram Caram, empresa que va acollir una alumna en pràctiques va obrir el discurs valorant positivament la seva primera experiència. Seguidament, l’alumnat va agafar el relleu i un representant de cada curs va voler expressar la seva trajectòria formativa destacant la importància d’estar en aprenentatge continu i l’oportunitat d’introduir-se al sector gràcies a les pràctiques.

L’acte va concloure amb el parlament de Victòria Ibáñez i Gemma Romeu. Ibáñez, en el seu discurs, va elogiar la excel·lència dels programes educatius de l'Escola d'Enoturisme de Catalunya i va destacar la importància del treball dels sommeliers en la promoció dels vins i la gastronomia catalanes. Gemma Romeu, va destacar la importància de l'enoturisme com a sector clau en el desenvolupament econòmic de la regió. Romeu va felicitar els graduats pel seu esforç i dedicació, subratllant la seva contribució al creixement de l'enoturisme a Catalunya.

Familiars, amics, docents, equip de l’Escola d’Enoturisme i convidats d’honor van finalitzar l’acte amb una tastet i copa de vi amb la col·laboració de la DO Penedès.

Pots consultar la notícia de rtvvilafranca.cat aquí