Ajuntament de Vilafranca del del Penedès

Notícia

Resum del 2n WEBINAR: Comunicar en temps de crisis. Realitzada per en Ramon Francàs

11 de maig de 2020

Ramon Francàs.

Periodista especialitzat en vitivinicultura i sommelier profesional.

Comunicar en temps de crisis. CICLE WEBINARS. 4 de maig de 2020

 

1. És important comunicar en plena crisi.

És en els moments més crítics quan cal fer més esforços de comunicació, publicitaris, de relacions públiques, de networking i de màrqueting.

No només es comunica, però, a través dels mitjans. Les xarxes socials són cada cop més importants. També es comunica a través de comunicats i conferències de premsa 8ara també virtuals); publicitat pagada (tant en diaris com en altres mitjans); cartells, fullets i volants; correu electrònic (newsletter) o postal; lloc web del celler...

 

2. Tota comunicació ha de tenir una estratègia. Cal tenir clar:

* Per què vol comunicar-se? És a dir, Quin és el propòsit?

* A qui es vol comunicar? És a dir, Qui és el públic?

* Què es vol comunicar? És a dir,  Quin és el missatge?

* Com voleu comunicar? És a dir, Quins canals de comunicació s'utilitzaran?

* A qui s’ha de contactar i què s’ha de fer per utilitzar aquests canals? És a dir, com es transmetrà en realitat el missatge?

 

3. Hem de comunicar en positiu.

 

4. Hem de comunicar bé per guanyar notorietat

En les estratègies de creixement en prestigi i vendes es fa imprescindible aconseguir un ressò mediàtic constant. No ens podem adormir. Hi ha d’haver un degoteig constant, una gota malaia. En situacions com les actuals, també.

La comunicació, ben feta, ens farà guanyar notorietat. El principal objectiu del pla de comunicació hauria de ser posar en connexió a la companyia amb els mitjans i mantenir amb ells una comunicació fluïda. Cal ser persistent i creatiu.

 

5. Buscar els canals per mantenir el contacte amb els prescriptors

 

6. Comunicar iniciatives solidàries

És en situacions de crisi es recomana la màxima sinceritat possible, i no amagar res.  També es recomana tenir una estratègia clara, les coses previstes i una sola veu per empresa per tal de comunicar correctament

 

7. “Cal comunicar més que mai”

 

8. És més important informar correctament més que no pas produir

 

9. I ara...Videoconferències,  fins i tot tastos a cegues virtuals

Amb el confinament han proliferat els tastos online, s’han presentat nous vins, s’han fet rodes de premsa online i s’han disparat els Live d’Instagram, crear continguts i activitats per la difusió.

 

10. La descripció del producte.

Cal incorporar les condicions i característiques de seguretat del producte en la seva difusió.

 

Amb els següents hipervincles, accedireu als resums dels WEBINARS: