Ajuntament de Vilafranca del del Penedès

Notícia

Resum del 1er WEBINAR: Situació actual i futur de l’enoturisme a Catalunya. Estratègies de marqueting. Realitzada per Èric Enguita

29 de abril de 2020

Aquest Dilluns 27 d'Abril, ha iniciat el Cicle de webinars sobre el sector enoturístic, organitzat per l’Escola d’Enoturisme. La primera de les sessions ha tractat sobre la “Situació actual i futura de l’Enoturisme a Catalunya. Estratègies de màrqueting”, a càrrec d’Eric Enguita, soci fundador del Celler Can Batlle - Artcava, Remus Barcelona&Catalonia S.L. i Can Batlle Managment S.L.

Les principals idees I propostes generades durant la sessió, que va comptar amb 150 assistents van ser:

  1. El turisme és un sector molt resilient que ja ha patit i superat diverses crisis. Res fa pensar que en aquesta ocasió no la pugui superar també.
  2. La base del turisme és la passió per conèixer i experimentar. Això pot canviar -temporalment- en la forma, però no en l’oportunitat de poder-ne gaudir.
  3. La perspectiva de recuperació és, a curt termini, a través d’un client és local; i a mig termini, a partir de client internacionals. Això també dependrà de la capacitat que tinguem com a país i com a sector d’oferir i promocionar activitats segures.
  4. El turisme de Caravanes i furgonetes seran dels primers que s’activarà, doncs els permet viatjar dins de la seva bombolla.
  5. La demanda del client local depèn més de l’economia i el preu. Les promocions i els descomptes poden convertir-se en eines de màrqueting interessants i imprescindibles, però amb especial atenció a la cura del producte. Que aquest no perdi valor.
  6. Les propostes de producte generades han de transmetre seguretat, tant la destinació com el contingut ofert per cadascuna de les empreses.
  7. Els cellers tenim l’obligació de reinventar-nos: innovar en propostes de format, de recorregut, de reutilització d’espais.
  8. És molt important la promoció del destí. O crear-ne un si la zona no el té. Es pot generar promoció del territori, i el seu entorn. Promocionar territori i producte en clau de seguretat.
  9. La visita online s’ha de treballar com a generadora de desig d’experiència. No susbstituïra l’experiència personal, però pot fer d’efecte crida treballar la promoció des dels mitjans social media i donar a conèixer la visita que més endavant podran repetir presencialment.

 

Amb els següents hipervincles, accedireu als resums dels WEBINARS: