Projectes de l’alumnat del CFGS de l’Institut FP d’Enoturisme es converteixen en una realitat empresarial

17 de juny de 2021

Arriba final de curs i l’alumnat de 2n curs del Cicle Formatiu de Grau Superior de Guia, informació i assistència turística, especialitzat en Enoturisme, presenta els treballs finals de grau, que tenen l’objectiu que l’alumne/a posi en pràctica tots els coneixements adquirits al llarg dels dos cursos per tal de crear la seva pròpia marca. Aquest any han sorgit propostes molt interessants i diversos en l’àmbit enoturístic.

Amb l’ajuda dels docents i els coneixements que han adquirit durant aquests dos anys, han pogut desenvolupar projectes que es podran posar en pràctica. De fet, alguns ja estan en marxa.

És el cas del projecte de l’alumne Arnau Gea CruellsEnoturisme al Celler Díaz–Taller de vermuts”. El treball se centra en l'organització enoturística i les visites a un celler urbà de Sitges, en concret al Celler Díaz. El projecte vol dotar d'un sistema de visites i tornar a reactivar la part de la “vermuteria” d’aquest celler per augmentar el coneixement i la comercialització dels seus productes. Per això, el treball proposa una nova experiència entorn el celler com és un “taller de vermuts”. En tractar-se d’un celler urbà i no disposar d’un entorn de vinya, s’ha repensat el sistema perquè els clients puguin tastar vermuts en l'única fàbrica que hi ha a Sitges, fugint de la típica visita al celler on només es veuen tancs d'acer inoxidable, i creant una experiència única al territori.

Un altre projecte és el de Violeta Forn Codina “Enoturisme amb identitat – Entrebosc”, el qual, a través de l’enoturisme, busca donar a conèixer la marca del celler Entrebosc (Pla de Bages) a través d’activitats que testimoniïn el patrimoni històric i paisatgístic del Mas, que transporta als orígens i dóna caràcter al producte vitivinícola que s’hi elabora. El projecte enoturístic d’Entrebosc busca retre homenatge al que va ser el territori en la seva època d’or, farà més de 160 anys, transmetent amb orgull i reconeixement aquest llegat a través d’experiències que connecten directament amb el passat, mostrant els vestigis més singulars com cups històrics, cabanes de pedra seca, molí fariner i l’antiga casa pairal.

Carles Rafecas Romero és un altre dels alumnes del CFGS de Guia, informació i assistència turística, especialitzat en Enoturisme, que ha portat a la pràctica el seu projecte. En aquest cas s’anomena “Explicit Wine” i tracta del procés de creació d'un vi blanc anomenat Kid Buu, amb el seu disseny, la seva comercialització i distribució enfocada al públic jove tot relacionant la música urbana i diferents estils underground. Es  vol aconseguir finançament suficient per a la reforma i restauració d’una masia de Torrelles de Foix i tractar de fer-hi una bodega 100% sostenible. El vi ja es pot comprar a la pàgina web del projecte (www.explicitwine.es), on també s’hi troba més informació del treball.

Coneix a fons aquests projectes a través d'unes entrevistes als seus autors clicant aquest enllaç.