El projecte europeu Stride for Stride visita l’Escola d’Enoturisme i rep un guiatge al celler Família Torres per un alumne del cicle

28 de abril de 2023

Els participants del projecte europeu Stride for Stride #S4Stride van visitar el passat dimecres l’Escola d’Enoturisme per a conèixer el Cicle Formatiu de Grau Superior de Guia, informació i assistència turística, especialitzat en Enoturisme, el qual s’imparteix en modalitat DUAL.

El motiu de la visita va ser per a conèixer l’adaptació del perfil d’enoturista del cicle, ja que l’Institut FP d’Enoturisme és l’únic centre a Catalunya i estat espanyol que imparteix aquesta especialització. Enguany és la segona promoció del curs i es va crear per a la necessitat de les empreses del sector a l’hora de contractar un guia, amb la importància de tenir competències de l’àmbit enoturístic.

A més de visitar l’edifici de l’Enològica, van traslladar-se fins el celler Família Torres on van rebre una visita enoturística amb un tast i maridatge de formatges. La presentació del celler va ser conduïda per la directora d’enoturisme i restauració Carlota Rosset; i en David Rodríguez, coordinador dels guies enoturistes.

La visita enoturística i el tast amb maridatge va ser a càrrec d’en Carlos, un alumne del segon curs del cicle, el qual està finalitzant les pràctiques remunerades a l’empresa (gràcies a la modalitat FP DUAL) i que continuarà treballant amb contractació laboral. Un cas del 100% d’inserció laboral que ofereix la formació.

El projecte europeu Stride for Stride neix amb l’objectiu d’alinear l’oferta d’educació i formació amb les estratègies regionals d’especialització intel·ligent i treballa en la construcció del concepte d’ecosistemes d’habilitats regionals. Hi participen sis regions: País Basc, Bretanya, Catalunya, Toscana, Varaždin i Vestland, de cinc països europeus (Espanya, Itàlia, França, Croàcia i Noruega) amb la idea de millorar la capacitat per identificar les necessitats de competències i adaptar l’oferta de formació en conseqüència.

En aquesta visita també va assistir representants del Departament d’Educació de la Generalitat.