Presentació de la carta de vins del curs de Certificat de Professionalitat de Sommelier de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya

10 de juliol de 2020

Els alumnes del Certificat de Professionalitat de Sommelier de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya han participat de l’acte de presentació de les seves propostes de cartes de begudes, que ha tingut lloc a l’Aula Magna de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya. L’acte ha estat presidit pel Jurat, format per experts del sector de la gastronomia i l’hostaleria: Ivan Batlle, del Restaurant Casa Joan de Vilafranca del Penedès; Ramon Roset, subdirector dels Premis Vinari; i Ramon Francàs, periodista especialitzat en el món del vi i del cava i sommelier docent de l’Escola d’Enoturisme.

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya és un centre reconegut pel Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya i per l’Associació Catalana de Sommeliers, per a impartir el Certificat de Professionalitat de Sommeliers, de 740 hores de durada. Aquest curs conté un mòdul de formació corresponent a la Confecció de cartes de vins i altres begudes. En el transcurs del mòdul es treballa, com activitat aplicada dels continguts formatius, la confecció d’una Carta de Vins i Begudes, coherent amb la tipologia del local escollit, i la seva defensa davant un tribunal expert.

L’acte de presentació representa per als alumnes la possibilitat de mostrar els aprenentatges assolits, prèvia a la realització de les pràctiques. Mostrar els coneixements adquirits davant un jurat format per experts els facilita una avaluació professional i un assessorament per a la seva millora personal i laboral.

El professor de l’Escola i fundador d’ARTCAVA, Eric Enguita és el responsable d’aquest mòdul, i Gerard Domingo, coordinador pedagògic de l’Escola d’Enoturisme, és el tutor del curs.

Aquest curs arriba ja a la cinquena edició realitzant-se en el programa de l’Acord Marc de Servei de formació per a l’ocupació de la Indústria de l’Hostaleria i del Turisme, del Servei d’Ocupació de Catalunya, i que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu.

13 de juliol de 2020