L’oferta de l’Escola d’Enoturisme s’adapta a les necessitats formatives del sector

01 de octubre de 2021

Ahir es va publicar una nova edició de l'Informa't, la revista de la Formació Professional per a l'Ocupació del Consorci de la Formació Contínua de Catalunya, on en una de les seves seccions va comptar amb la col·laboració de l'Escola d'Enoturisme de Catalunya.

"L’Escola d’Enoturisme és un centre sectorial de formació per als professionals d’aquesta disciplina a Catalunya, i contribueix també al desenvolupament del sector. Aquest centre ofereix una formació integrada de tipus inicial, ocupacional i continuada, amb uns eixos molt concrets per aportar valor a cada activitat de formació en l’àmbit de l’enoturisme.

Des de principi d’any, amb l’ajuda del Consorci per a la Formació Contínua, a l’Escola s’han impartit cinc cursos amb l’objectiu de millorar la professionalització del sector. L’acollida ha estat un èxit, especialment del curs Presentació de vins i begudes als Wine Bars, el qual va rebre, en només tres dies, el doble d’inscripcions de les places que s’oferien. Aquest curs, que va tenir lloc al mes juny, es va fer de manera presencial amb la participació de cellers d’arreu de Catalunya. El disseny del seu contingut formatiu es va elaborar amb criteris de professionalitat i experiència, i es van incloure docents de prestigi reconeguts pel sector.

Des de l’Escola d’Enoturisme es valora la importància de la qualitat dels docents i l’experiència pràctica i real que aporten amb una visió molt professional. Així mateix, es té en compte la innovació metodològica, valorant sempre el format i les necessitats de cada contingut en el moment que s’imparteix. Per això, el darrer dia d’aquesta formació, l’Escola va convidar empreses amb les quals els cellers van poder establir sinèrgies, que van ser bidireccionals, ja que el celler va tenir l’oportunitat de presentar el seu projecte final a una empresa, la qual podrà, així mateix, ampliar la seva cartera de clients i recomanar-lo.

L’oferta formativa de tots els cursos de l’Escola pretén adaptar-se a les necessitats actuals del sector i a la demanda de formació en l’àmbit enoturístic, i adequar els continguts dels cursos i de les propostes d’ensenyament i d’aprenentatge a les necessitats que demana el sector a curt i mitjà termini."

Podeu llegir l'article en aquest enllaç (pàg. 35).