Lliurats els diplomes de les diferents accions formatives de l’Escola d’Enoturisme

10 de novembre de 2022

Ahir va tenir lloc a l’edifici de l’Enològica de Vilafranca l’acte de lliurament a l’alumnat de les titulacions oficials que s’imparteixen a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya. L’acte va comptar amb la presència de la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vilafranca, Xell Montserrat. Va ser una jornada molt especial on la feina feta per alumnes, docents i equip de l’escola va culminar amb la recollida dels títols oficials que permeten posar al mercat nous professionals titulats amb unes altes expectatives d’inserció laboral donada la gran demanda de professionals amb titulació del sector.

L’Escola d’Enoturisme proposa cada any una oferta formativa amb una visió àmplia de formacions i competències per treballar en l’àmbit de l’enoturisme, relacionades amb el coneixement i servei de vins i productes gastronòmics, amb la creació, difusió comercialització i avaluació de productes turístics, per proposar noves ofertes  la implementació del serveis turístics atenent al públic final.

Entre elles algunes són de més curta durada i altres amb titulació oficial amb entre 430 i 2.000 hores de formació. Ahir l’alumnat que va recollir diploma va ser de les titulacions de més llarga durada amb formacions de Promoció Turística, Comercialització i vendes de productes turístics, Sommelieria, Tècnic Superior en Turisme especialitzats en Enoturisme. Van ser un total de 65 alumnes, que van estar acompanyats dels seus familiars.

Cada any passen per l’Escola d’Enoturisme més de 800 alumnes a tot Catalunya ja que l’Escola en coordinació amb les rutes d’Enoturisme de Catalunya es desplaça al territori per apropar continguts adaptant-los a cada realitat territorial.

També van recollir diploma més de 20 empreses que acullen alumnes en pràctiques, com a reconeixement de l’acompanyament, mestratge i suport tan important que realitzen perquè els continguts que aprenen traspassin les aules i es transformin en realitats aplicables al dia a dia de l’empresa.

La regidora Xell Montserrat remarcava l’altíssima qualitat de la formació que s’ofereix a l’Escola d’Enoturisme i amb els millors professionals docents del sector “que reforça, millora i empodera el territori. Per a l’alumnat és una gran oportunitat de creixement professional i personal, perquè els permet trobar feina i crear xarxa entre professionals i empreses”.

Per a la regidora d’Educació, tot plegat referma l’aposta que en el seu dia es va fer per l’Escola d'Enoturisme. “Va ser un gran encert i d'un valor incalculable per al Penedès i per a tot Catalunya. Cal agrair a tothom qui ho fa possible, a l’equip docent, als alumnes i a les empreses que acullen estudiants en pràctiques. El coneixement és el llegat més important que podem oferir al territori. Hi seguirem apostant oferint formació de qualitat a tots nivells, mitjançant certificats de professionalitat, cicles formatius, formació contínua, ocupacional i universitària, etc.”, destacava Xell Montserrat.