L’Escola d’Enoturisme i l’EOI col·laboren en la millora de les competències idiomàtiques de l’alumnat

23 de novembre de 2022

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya (Ed’EC) i l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) de l’Alt Penedès han signat un conveni de col·laboració que permetrà el desenvolupament d’un pla de millora de les competències idiomàtiques de l’alumnat, amb l’objectiu d’aproximar els serveis i experiències turístiques als visitants en el seu idioma. La signatura s’ha fet avui dimarts a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, a càrrec de la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vilafranca, Xell Montserrat, i el director de l’Escola Oficial d’Idiomes de l’Alt Penedès, Agustín Serrano.

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya inclou en les seves formacions de llarga durada l’aprenentatge d’idiomes des d’un punt de vista tècnic, i també es fan formacions d’idiomes especialitzades. La directora de l’Ed’EC, Ester Garcia, assenyala que el conveni signat amb l’Escola Oficial d’Idiomes permet treballar una visió conjunta i acostar els recursos que permeten millorar la capacitació en l’ús efectiu dels idiomes anglès i francès. El director de l’EOI, Agustín Serrano, ha indicat que “tenim la voluntat permanent de col·laboració amb l’entorn i adaptar-nos a la realitat de cada territori. Per això proposem una oferta educativa coherent amb l’entorn i les seves necessitats, complementant l’oferta oficial del centre amb una oferta de cursos adaptats al sector en col·laboració amb l’Ed’EC i l’Ajuntament de Vilafranca”.

La regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vilafranca, Xell Montserrat, qualifica de bona notícia el conveni signat, que “facilita l’opció de millorar les competències lingüístiques i arribar a tothom, ja que s’oferirà diversitat de nivells en anglès i francès”. Montserrat afegia que aquesta és una iniciativa “eficaç, perquè permet sumar esforços i no duplicar recursos. Esperem que es pugui aprofitar aquesta oferta formativa i arribi al màxim de persones possible”.