L’Escola d’Enoturisme estableix xarxes amb la Fundació Mas Albornà a través del seu projecte social Embotits Mallart

09 de juliol de 2021

El passat dimarts 29 de juliol va tenir lloc a l’Escola d’Enoturisme un maridatge especial a càrrec de Ferran Centelles. Aquest tast s’incloïa en l’última sessió del curs Presentació de vins i begudes als Wine Bars, impartit per Clara Antúnez, cofundadora de La Gastronòmica. El maridatge va comptar amb tres vins triats pel sommelier acompanyats de tres embotits de Mallart. Aquest anàlisi sensorial buscava diferenciar-se en els tastos i promoure els productes de proximitat i així ser reconeguts en tot el territori.

Emotits Mallart és una iniciativa social de la Fundació Mas Albornà amb un rerefons molt especial. Al llarg de més de 100 anys, cinc generacions d’una família de xarcuters van dedicar-se a elaborar de forma artesanal embotits i altres productes de xarcuteria des del seu obrador situat a La Llacuna. Va ser al 2018, a les portes de la jubilació, la família Mallart es va trobar amb què la continuïtat del seu llegat no estava resolta. L’Ernest, el relleu generacional del negoci amb ofici de xarcuter i format a l’obrador de la família, és una persona usuària de Mas Albornà. És per això que la família decideix proposar a la Fundació Mas Albornà la incorporació del projecte familiar. Finalment Mallart reneix i pren un nou impuls de la mà de la fundació convertint-se també en una iniciativa social que aporta valor i compromís als productes que elabora. S’inicia una nova etapa però es manté la mateixa essència dels orígens i el sabor de la tradició. Gràcies a l’elaboració dels embotits van poder continuar fent créixer el projecte, creant noves oportunitats de feina i millorar la vida de les persones. La finalitat és doble: garantir l’estabilitat i la qualitat del lloc de treball del fill, i preservar la continuïtat de l’empresa familiar evitant-ne la seva desaparició.

Des de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya s’opta per establir col·laboracions i aliances amb organitzacions de proximitat i socials contribueixen a enriquir el territori i les persones que hi viuen. Continuem creant sinergies i així potenciar els productes de proximitat i ser reconeguts en el territori.

Embotits Mallart, a través de la Fundació Mas Albornà, va crear l’any passat el primer paté rústic de Gall del Penedès que hi ha al mercat. L’obrador elabora en exclusiva nous productes fets amb gall del Penedès gràcies a l’acord de col·laboració amb el Consell Regulador de la IGP Gall del Penedès i l’assessorament de Fundació Alícia. Es tracta del primer paté d’aquestes característiques que hi ha al mercat i està fet de manera artesanal a l’obrador que Mallart té a La Llacuna. Cuinat a la catalana, amb orellanes, panses i pinyons, el seu sabor recorda als rostits de festa i la seva textura és melosa però amb cos. El paté és també una nova manera de menjar gall i posa en valor un patrimoni cultural i gastronòmic el qual amb aquesta nova presentació pot tenir una continuïtat garantida. L’alumnat del curs va tenir la oportunitat de tastar aquest paté rústic maridat amb vi amb molt bona valoració.