L’Escola d’Enoturisme de Catalunya, punt d’orientació i de borsa de treball del sector

03 de febrer de 2023

Notícia del mitjà Penedès Econòmic

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya ha reactivat el servei d’orientació per a persones treballadores i de borsa de treball. La idea és oferir als treballadors en actiu i a les empreses del sector turístic i enoturístic la possibilitat de beneficiar-se d’aquest servei, subvencionat al 100% pel Consorci de la Formació Contínua del departament de Treball.

Consisteix en identificar persones i perfils que volen millorar la seva ocupabilitat, acreditar les competències professionals i millorar la seva formació.

Segons la directora, Ester Garcia, “estem molt contents, perquè el fer de ser punt d’orientació vol dir que hem aconseguit ser un ens reconegut del sector”.

L’orientadora que el gestiona, Laura Fontana, explicava que “volem consolidar el servei que es va veure en l’edició passada que va tenir molt bona acollida perquè el mercat laboral és molt dinàmic i també les seves necessitats. Les persones comencen treballant en una determinada tasca i acabem fent-ne d’altres, per això cal actualitzar-se sempre. També és interessant per a les empreses, sobretot les pimes, per formar els seus treballadors en les competències que tenen”.

Segons explicava Fontana, el circuït consisteix en valorar les competències personals i professionals dels empleats interessats, establir un objectiu, elaborar un pla d’acció amb accions a desenvolupar, conèixer el sector de l’interès del professional, les eines i canals per aconseguir el seu objectiu, iniciar un procés d’acreditació o de formació  i també identificar  propostes en l’àmbit de l’emprenedoria.

L’escola presentarà el servei a les patronals del sector i a la Federació Empresarial del Gran Penedès perquè el donin a conèixer a les empreses i als treballadors. També es vol posar en  marxa un formulari online a la web de l’escola per saber quins interessos tenen i ser més actius en l’acompanyament.

El servei es fa complementariament amb la borsa de treball especialitzada del centre, que l’any passat va atendre un centenar de persones.