L’Escola d’Enoturisme de Catalunya ofereix novament formació en serveis de restauració en la modalitat Dual

17 de octubre de 2022

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya, escola municipal amb seu a Vilafranca del Penedès, participa de la 2a edició del projecte de Formació Professional Ocupacional Daual del Servei d’Ocupació de Catalunya-SOC. Aquest projecte ofereix l’oportunitat d’assolir alhora una titulació oficial i una contractació en una empresa del sector on es fa la formació.

La formació que s’ofereix des de l’Escola d’Enoturisme és el Certificat de Professionalitat de Serveis de Restauració. Mentre es cursa aquesta formació els participants podran treballar amb un contracte en restaurants, cellers amb servei de restauració, empreses de càtering especialitzat en esdeveniments de qualitat, o bars i botigues de vins amb servei de restauració.

La formació i la contractació està previst que tinguin una durada d’un any. El Certificat de Professionalitat de Serveis de restauració, amb especialitat enoturística i organització d'esdeveniments permet oferir a les persones participants un contracte laboral de 12 mesos en una empresa del territori i formació oficial acreditada de més de 500 hores vinculades en el servei en restauració i amb la especialització en enoturisme, servei de vi i sommelieria, així com també en la creació i organització d'esdeveniments.

És un programa de formació professional per a l’ocupació en format dual que ha posat en marxa el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), el qual permet contractar un total de 14 persones joves entre 18 i 29 anys en situació d’atur, inscrites al SOC com a demandants d'ocupació no ocupades. Per accedir-hi es requereix com a mínim una formació prèvia d’ESO. Qualsevol titulació superior també es considerarà com a apta per poder-hi accedir.

Reducció de l’abandonament escolar

Aquest programa té l'objectiu de millorar, a través de la formació, l’ocupabilitat de les persones joves, especialment de les que no disposen de qualificació professional, que són les més afectades per l’atur i la precarietat i que no han tingut opció  a tenir oportunitats laborals per la seva manca d’experiència o titulació en un sector que requereix incorporar professionals formats i amb una alta demanda que pot garantir la inserció laboral un cop finalitzats els 12 mesos.

La regidora d’Educació, Xell Montserrat, ressalta que aquesta formació forma part de les accions que l'Ajuntament està impulsant “per reduir l'abandonament escolar prematur de joves d'entre 18 i 24 anys que com a màxim s’han graduat en ESO”.

Les persones interessades es poden adreçar al web de l’Escola d’Enoturisme www.escolaenoturisme.cat i sol·licitar més informació o participar de la reunió informativa el 27 d’octubre, prèvia inscripció.