L’Escola d’Enoturisme de Catalunya, a camí d’esdevenir un referent educatiu

10 de juliol de 2019

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya va néixer amb l’objectiu de formar els professionals del sector turístic i enoturístic de Catalunya, contribuint al desenvolupament del sector.

Així doncs, aquesta iniciativa de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès pretén, mitjançant la formació professional, la formació ocupacional i la formació contínua, afavorir la consolidació dels sectors turístic i enoturístic, en constant creixement a Catalunya i la resta de l'Estat.

Formació professional

El Cicle Formatiu de Grau Superior sobre guia, informació i assistència turística, especialitzat en enoturisme, permet obtenir una formació qualificada en dos sectors emergents com són el turisme i l'enoturisme.

Té una durada de 2.300 hores repartides en dos cursos acadèmics. El CFGS s’imparteix en modalitat dual, així que els alumnes de segon curs podran inserir-se en el mercat laboral gaudint de 1.000 hores de pràctiques remunerades en centres de treball.

Aquest cicle formatiu compta com a docents amb professionals referents del sector i ofereix dos mòduls específics sobre l'enoturisme: el de sommelieria i el de Coneixedor del vi i el cava de les DO a Catalunya.

Formació continuada

L’Escola, en col·laboració amb institucions, entitats i les DO del territori, impulsa formacions contínues subvencionades al 100%, de curta durada, d’entre 15 i 30 hores, adreçades als professionals en actiu del sector enoturístic, tot i que es reserven places per a persones desocupades.

La metodologia i les propostes presentades als cursos tenen com a objectiu l’aprofundiment dels coneixements de les persones que els cursen, de manera que puguin aplicar el que aprenen en el seu dia a dia com a professionals.

Els temes dels cursos s’adapten a les necessitats dels professionals, per això trobem gran varietat de temaris: d’idiomes, desenvolupament de productes turístics, de sumilleria i maridatge, etc. A més a més, professionals de renom a tota Catalunya són els encarregats d’impartir aquestes formacions que es realitzen a cellers i vinyes del territori català.

Formació ocupacional

Les formacions ocupacionals es realitzen en col·laboració amb el Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i el Departament de Treball de Catalunya. S’adrecen a persones que es troben en situació d’atur com a demandants d’ocupació, encara que es reserven places per a professionals en actiu.

Els cursos permeten que persones que no pertanyen al sector enoturístic puguin rebre formacions al respecte; de la mateixa manera, les persones que han treballat o treballen en el sector del vi tenen la possibilitat de poder actualitzar els seus coneixements amb rigor i profunditat.

Recorda que ja pots inscriure’t al cicle de Guia, informació i assistències turístiques, especialitzat en enoturisme. Sol·licita la teva plaça!