L’Escola d’Enoturisme continua dissenyant ofertes formatives i reactiva el servei d’orientació

23 de febrer de 2023

Ahir l’Escola d’Enoturisme va assistir al programa Penedès en Xarxa de Ràdio Vilafranca per explicar les noves ofertes formatives del centre, el servei d’orientació i borsa de treball.

Ester Garcia, la directora, va explicar els tres cursos que es van iniciar la setmana passada, dos d’ells subvencionats pel SOC i un d’àmbit privat. La formació subvencionada es tracta de dos Certificats de Professionalitat, un de Sommelieria i un de Venda de productes i serveis turístics, destinats preferentment a persones en situació d’atur. El curs privat és el curs d’especialització Sommelier Professional, destinat a gent que treballa al sector.

També va comentar les noves formacions de curta durada, subvencionades pel Consorci de la Formació Contínua de Catalunya. La formació que dona el tret de sortida serà el curs d’Història, relats i vins al Penedès, el qual comença el 8 de febrer i que projectarà la importància d’explicar el relat del territori a través dels vins, coneixent espais museístics del territori i tastant els productes. El pla de formació sectorial inclou cursos tant a la seu de l’Escola com a tot el territori català.

Laura Fontana és l’orientadora del centre i va explicar el servei d’orientació que ofereix l’Escola d’Enoturisme. Sota el nom de “Projectat”, està subvencionat pel Consorci de la Formació Contínua de Catalunya. L’Escola d’Enoturisme és l’únic centre de la vegueria Penedès a qui se li va atorgar aquest projecte. Neix amb l’objectiu de promoure la formació contínua per a persones treballadores i la importància d’anar-se actualitzant en funció de les necessitats del sector. El servei també ofereix una borsa de treball especialitzada en el sector enoturístic, on hi pot accedir tant gent treballadora com desocupada.

Per acabar, Ester Garcia va parlar Cicle Formatiu de Grau Superior de Guia, informació i assistència turística, especialitzat en Enoturisme, del nivell d'inserció i de l'alta demanda que reben de les empreses per acollir alumnes en pràctiques remunerades en DUAL i de poder-se incorporar al mercat. Tanmateix, va explicar que ja s’està començant a preparar el següent curs i que a finals de març hi haurà les portes obertes, i que properament ja es definirà la data.

Podeu escoltar l’entrevista sencera al següent enllaç.