L’enoturisme pren rellevància en els Premis Vinari 2021

31 de maig de 2021

Els Premis Vinari 2021, que enguany celebren la seva 9a edició, han ampliat les seves categories dedicades en el sector de l’enoturisme. Aquestes categories comptaran amb el patrocini de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, que ofereix la formació dels professionals de l’àmbit enoturístic de Catalunya, contribuint així al desenvolupament del sector.

En l’edició passada del certamen es va crear la categoria d’un sol premi d’Enoturisme, però enguany s’ha volgut donar un pas endavant ampliant a 4 categories dedicades a aquest sector, una d’elles desglossada amb 4 premis més, i afegint 2 mencions especials del jurat, pel que sumen a 9 premis en total d’enoturisme amb els seus respectius finalistes. Les categories són:

• Premi al millor allotjament (hotels, hostals, cases rurals, etc, pertanyents a cellers).
  • Premi al millor restaurant, wine bar i/o experiència de maridatges.
  • Premi a la millor visita enoturística i experiència de tast de vins que es dugui a terme de manera constant durant l’any.
  • Premi a la millor activitat enoturística de l’any puntual organitzada a un celler o a unes vinyes durant l’any 2020. En aquesta categoria seran 4 premis de diferents temàtiques:
    • Premi en l’àmbit mediambiental.
    • Premi en l’àmbit esportiu o benestar.
    • Premi en l’àmbit cultural i social.
    • Premi en l’àmbit prèmium.
  • 2 mencions especials per part del jurat.

L’enoturisme va a l’alça i cada cop són més els cellers que dediquen activitats enoturístiques amb l’objectiu de que el client pugui conèixer i gaudir el territori a la vegada que s’apropa als seus productes. Per tal d’impulsar-lo i donar un pas endavant, els premiats en les categories d’enoturisme rebran una placa distintiva.

Una de les novetats d’enguany és que se celebrarà una gala especial d’estiu pels vins joves i els premis d’enoturisme. Aquesta gala serà el proper 9 de juliol a l’Auditori de Vilafranca del Penedès.

L’altra novetat dels Premis Vinari és el canvi de sistema de puntuació amb més medalles, incloent les categories gran or, or i plata, el que suposarà que entre el 20% i 25% dels participants tindran reconeixement.

Avui 31 de maig s’ha donat el tret de sortida dels tastos del certamen a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, a Vilafranca del Penedès. Seran quatre jornades consecutives que duraran fins dijous on 70 professionals tastaran i avaluaran prop dels 850 vins que han participat enguany.