L’alumnat FPO Dual del CP en Restauració Enoturística posa en pràctica un servei, simulant un restaurant amb públic real

28 de juliol de 2022

El passat dimarts va tenir lloc a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya un acte de cloenda abans de les vacances d’estiu amb l’alumnat del programa FPO DUAL, on cursen el Certificat de Professionalitat en Servei de Restaurants amb especialització Enoturística.

L’alumnat va simular un restaurant per posar en escena els continguts que han estat aprenent fins ara. L’acte incloïa una copa de benvinguda, un assortit d’embotits, truites, formatges de diferents tipus i uns postres com fruita i dolços que tancaven el menú. Tot això amb un parell de vins per maridar el menjar.

L’acte ha comptat amb l’assistència amb la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vilafranca Meritxell Montserrat, l’equip de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya i la participació de l’alumnat del curs d’anglès enoturístic com a públic real.

Aquest curs, el qual es va iniciar el passat 14 de març, és un programa de formació professional per a l’ocupació en format dual que va posar en marxa el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), el qual ha permès contractar a joves en situació d’atur que reben una formació que els permeti obtenir un certificat de professionalitat, al mateix temps que estan contractats, per tant amb un contracte laboral remunerat, per una empresa durant 12 mesos. Va néixer amb l'objectiu de millorar, a través de la formació, l’ocupabilitat de les persones joves, especialment de les que no disposen de qualificació professional, que són les més afectades per l’atur i la precarietat.

El proper mes de setembre, reprendran la formació, la qual durarà fins al març del 2023, al mateix temps que treballen a l’empresa.