Ajuntament de Vilafranca del del Penedès

Notícia

La Generalitat publica el primer estudi sobre el perfil dels visitants als cellers de Catalunya

16 de maig de 2019

Avui dijous dia 16 de maig de 2019, el Director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, David Font, ha presentat el primer estudi realitzat mai sobre el “Perfil dels visitants als cellers de Catalunya”. La presentació ha tingut lloc al CIC Fassina Centre d’Interpretació del Cava de Sant Sadurní d’Anoia davant d’un centenar d’empreses i entitats del sector enoturístic català.

 

Aquest estudi, realitzat per la Marca Enoturisme a Catalunya de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) té com a objectiu conèixer millor el perfil dels visitants enoturístics, per tal de poder aprofundir en el seu comportament i poder millorar les eines de captació i fidelització d’aquests visitants.

 

Segon l’estudi, l’enoturista de Catalunya és majoritàriament home (56%),té 49 anys de mitjana, amb estudis superiors o universitaris (47%) i en situació laboral activa (80%). Viatja amb amics (32%), tot i que també destaquen els viatges en parella (29%) i un 65% ho fa en grups organitzats. A més, es tracta d’un perfil repetidor, en el sentit que el 31% ja han visitat prèviament un celler a Catalunya.

 

“Catalunya té un potencial enorme com a destinació enoturística i cal apostar per al desenvolupament decidit d’aquest producte, però cal tenir clar que només ens podrem convertir en un territori enoturístic líder si treballem de manera conjunta l’administració pública i el sector privat”.

 

En aquest sentit, ha volgut posar en valor la feina realitzada des del programa Enoturisme a Catalunyaque té com a objectiu promoure l’oferta enoturística de les empreses i entitats adherides, oferir plataformes de promoció i comercialització a aquestes i augmentar el nombre de turistes que consumeixen Enoturisme”. El director de l’ACT ha afegit que “d’aquest estudi se’n deriven algunes oportunitats de negoci per als cellers, com són incentivar la participació en activitats enoturístiques diferents per atraure el mercat català (38%), millorar la relació amb les agències de viatge per captar visitants europeus (41%) i americans (14%), o elaborar paquets turístics combinats amb activitats culturals destinats als mercats de la resta del món”.

 

Els nostres visitants cerquen sobretot una experiència de descoberta” i el preu no és un factor determinant. Les principals motivacions per visitar un celler són “El vi i el seu món”, “És una activitat entretinguda”, i “És una activitat cultural per aprendre coses”. La majoria escullen el celler o bé per recomanació d’amics (48%) o bé perquè els han ofert a través d’alguna agència de viatge o hotel (40%), i el 50% consulta el web del celler per trobar la ubicació, per informar-se de les activitats o bé per realitzar una reserva. Un 41% dels visitants als nostres cellers són d’origen europeu, mentre que el 38% prové del mercat domèstic català, el 14% arriba dels Estats Units i el 8% restant és de la resta de països del món.

 

Des de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya de Vilafranca del Penedès, ens congratulem d’aquest estudi per tal de prendre-lo com a referent a l’hora de continuar apostant per oferir un servei de qualitat i d’excel·lència a l’hora de formar professionals del sector de l’enoturisme i viticultor.

 

Aquí pots trobar l'informe de l'estudi complet.