Jornada de treball del claustre de professorat i l’equip directiu i coordinació de l’Escola d’Enoturisme

28 de juliol de 2021

Divendres passat es va celebrar una jornada de treball conjunta entre el claustre de professorat i l’equip directiu i coordinació de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, amb l’objectiu de compartir idees, línies de treball, concepció de l’Escola i la proposta de futurs projectes del sector que es puguin dur a terme al centre. Tanmateix es va organitzar per afavorir un espai de trobada i reflexió del conjunt de docents que imparteixen els diferents cursos de l’Escola d’Enoturisme.

Abans d’iniciar la jornada, els més valents van realitzar una sortida en bicicleta en un entorn rodejat entre les vinyes del Penedès. A continuació va tenir lloc al celler ArtCava la sessió de treball, la qual va començar amb la introducció del projecte de l’Escola, espai conduït per la directora, Ester Garcia, on també es van mostrar totes les fites que s’han aconseguit fins ara. A més, es van valorar els reptes del sector de l’Enoturisme i els reptes de l’Escola dins del sector turístic i enoturístic. Un cop finalitzada, va entrar en joc el debat i les propostes vinculades als eixos de desenvolupament de l’Escola, amb una dinàmica de grups on van presentar les noves accions, estratègies i visió a curt, mig i llarg termini, amb l’objectiu d’incorporar al projecte de centre totes les aportacions de cadascun dels professors.

La jornada es va cloure amb un tast i dinar a càrrec del Celler ArtCava, fundador del qual és el docent de l’Escola, Èric Enguita.

El claustre de professors és un pilar fonamental del centre i és molt important realitzar aquestes dinàmiques de treball grupal per tal de fer un intercanvi d’opinions, treballar i reflexionar sobre estratègies i línies d'actuació. Tanmateix és vital per establir sinergies entre els docents professionals del sector i l’equip directiu i de coordinació. La valoració que es fa d’aquesta sessió intensiva de treball a final de curs és molt satisfactòria i de ben segur que donarà peu a nous projectes proposats.