Ja són oficials les dates de preinscripció al CFGS de Guia Enoturístic

27 de abril de 2017

T’interessa el sector turístic i vitivinícola? Vols formar-te i treballar en una professió de futur? Tria el Cicle Formatiu de Grau Superior de Guia Informació i Assistència Turística especialitzat en Enoturisme de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya de Vilafranca del Penedès, una formació especialitzada que et permetrà treballar de manera preferent en el sector vitivinícola, però, també en qualsevol altra activitat relacionada amb la promoció i el guiatge turístic. Si estàs interessat, t’informem que des del portal d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya es publicarà  l'oferta inicial sobre el nostre Cicle el 12 de maig i que tindreu temps per presentar la vostra sol·licitud del 25 al 31 de maig de 2017.

L’Enoturisme s’està convertint, cada vegada més, en una especialització turística que demana uns coneixements específics i interdisciplinaris per atendre aquesta tipologia específica de turistes. Per tant, escollir el Cicle Formatiu de Grau Superior de Guia Informació i Assistència Turística, especialitzat en enoturisme és apostar pel teu futur professional. Obtindràs el títol oficial de Guia, informació i assistència turística, especialitzat en enoturisme, que et permetrà inserir-te professionalment en dos sectors molt interrelacionats: l’enoturisme i el turisme en general.

Aquesta formació també inclou dos mòduls especialitzats en enoturisme: el de sommelier, adreçat als professionals de la restauració per adquirir, ampliar o actualitzar coneixements que es podrà convalidar en altres formacions de Formació Professional que el continguin en el seu currículum i el mòdul de coneixedor del vi i el cava de les DO a Catalunya -exclusiu d’aquesta formació-, que et permetrà conèixer l’evolució de la viticultura al nostre país, saber diferenciar les Denominacions d’Origen (D.O) a Catalunya i la seva influència al territori, estar al dia de l’actualitat vinícola catalana, tant pel que fa a R+D com a noves propostes, reconèixer les característiques dels vins i caves catalans a partir del seu tast, entre molts altres aspectes. A més, els alumnes podran optar al títol de Coneixedor del vi català que expedeixen les patronals del sector vitivinícola de Catalunya, ja que, els continguts estan inclosos en el programa del cicle per garantir el seu assoliment.

En definitiva, estudiar a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya és garantia de qualitat. Es tracta d’un centre oficial del Departament l’Ensenyament de Catalunya, encarregat d’oferir una formació professional i homologada pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. Altres avantatges d’aquest centre són: l’aplicació d’un model dual intensiu com a eina fonamental d’ensenyament-aprenentatge, incloent-hi 1.000 hores de pràctiques a les empreses més rellevants del sector; l’equip docent, format per professionals experimentats amb una reconeguda trajectòria en el sector i l’aval d’un gran nombre d’empreses col·laboradores. A més, aquesta Escola, també ofereix una formació ocupacional i contínua en el sector de l’enoturisme amb Certificats de Professionalitat del sector, jornades, seminaris i formació a mida.

El 2020 Catalunya pretén ser reconeguda com a potència enoturística a nivell mundial. Tria una formació amb àmplies perspectives de futur; estudiant el Cicle Formatiu de Grau Superior de Guia Informació i Assistència Turística especialitzat en enoturisme l’Escola d’Enoturisme de Catalunya. Fes la teva sol·licitud del 25 al 31 de maig de 2017 al portal d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Aprofitem també per recordar-vos que les setmanes del 15 al 26 de Maig, des de l’Escola d’Enoturisme estarem oberts a fer entrevistes personals al nostre centre a totes aquelles persones que estiguin interessades en el cicle formatiu que oferim.

Podeu concertar l’entrevista al correu: [email protected] o trucant al: 93 169 41 02 i preguntant per Gerard Domingo (Coordinador pedagògic).

Us anotem el calendari publicat al portal de gencat.cat:

• Publicació de l'oferta inicial: 12 de maig de 2017
  • Termini per presentar la sol·licitud: del 25 al 31 de maig de 2017
  • Termini per presentar la documentació:  fins al 2 de juny de 2017
  • Llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional: 21 de juny de 2017
  • Termini per presentar reclamacions: del 22 al 26 de juny de 2017
  • Termini per presentar el certificat de la qualificació del batxillerat o del grau mitjà (si s'han finalitzat els estudis el mes de juny): fins al 26 de juny de 2017
  • Llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions: 28 de juny de 2017
  • Sorteig del número de desempat: 29 de juny de 2017, a les 11 h (serveis centrals del Departament d'Ensenyament: Via Augusta, 202, Barcelona)
  • Llista ordenada definitiva: 3 de juliol de 2017
  • Publicació de l'oferta final: 11 de juliol de 2017
  • Llistes d'alumnes admesos i llistes d'espera: 12 de juliol de 2017