Grup de treball per detectar les necessitats de formació de l’enoturisme

19 de octubre de 2020

La setmana passada es va celebrar la primera reunió del grup motor de la diagnosi de les necessitats formatives de l’Enoturisme a Catalunya que impulsa l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès a través de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, i que compta amb el suport del Servei d’Ocupació de Catalunya en el marc de la convocatòria de Programes de Suport al Desenvolupament Local.

La finalitat d’aquest treball és disposar d’una informació de base sòlida sobre la situació de les empreses i els seus plans de desenvolupament empresarial, que permeti millorar l’encaix de l’oferta formativa del sector amb les necessitats dels cellers i els operadors de turisme dels territoris que volen ser enoturístics. Així, s’analitzarà la realitat del sector a Catalunya, s’identificaran els reptes de present i de futur que es plantegen, quines implicacions tenen a nivell de competències dels professionals del sector i, finalment, quines són les necessitats formatives que se’n deriven i fins a quin punt l’oferta formativa actual s’hi ajusta i què és el que caldria prioritzar.

L’estudi vol involucrar tots els actors de l’enoturisme a Catalunya, a través d’aquest grup motor que anirà fent el seguiment, contrast i validació de resultats. En formen part l’INCAVI, l’INNOVI, les patronals  l’AVC, l’AECAVA, l’ACAVE, les diferents rutes enoturístiques i altres interlocutors de l’enoturisme al territori, a través del contacte amb totes les DOs de Catalunya i del treball de camp que es durà terme entre cellers i operadors turístics de les diferents zones d’influència enoturística.

El seguiment del procés i els resultats es podrà veure a www.escolaenoturisme.cat