Ferran Centelles tanca el curs de Presentació de vins i begudes als Wine Bars

30 de juny de 2021

Durant el mes de juny s’ha dut a terme a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya el curs de Presentació de vins i begudes als Wine Bars. El curs, el qual ha estat impartit per Clara Antúnez, cofundadora i directora d’experiències de La Gastronòmica, va néixer amb l’objectiu d’impulsar la carta dels Wine Bars com a eina d’aproximació del producte al client. Es tracta d’un curs que busca apropar al client al presentar els seus vins i escumosos, proposant espais a l’aire lliure, generant noves ubicacions pel tast de vins mentre gaudeixen del paisatge i la natura.

Aquest dimarts, 29 de juny, s’ha celebrat la darrera sessió del curs amb un convidat de prestigi, Ferran Centelles. Aquesta sessió va comptar amb un maridatge i les presentacions dels productes finals. Com a assistents convidats van participar allotjaments, empreses de serveis turístics i restaurants que volen conèixer de primera mà productes i novetats del sector per a presentar-les o per a poder-les recomanar als seus clients. La sessió es va convertir en un espai de creació de sinergies per ambdues parts, ja que l’alumne va tenir l’oportunitat de presentar el seu projecte final a una empresa que podrà ampliar la seva cantera de clients.

El programa, el qual es tracta d’una formació 100% subvencionada pel Consorci de la Formació Contínua de Catalunya, va ser un èxit en participació, amb 24 alumnes que venen de cellers amb Wine Bar. Fins ara s’han fet 3 sessions on s’ha treballat l’atenció al client, el servei, el relat i la tipologia de producte per posar-lo al Wine Bar i diferenciar-lo de la resta de productes que tenen en les altres activitats o experiències.

La primera part de la sessió va comptar amb una classe de maridatge impartida per Centelles. El tast va tractar vins triats pel professional amb una selecció variada incloent productes del territori amb embotits Mallart, un projecte solidari de la Fundació Mas Albornà. L'alumnat va tastar el paté rústic de Gall del Penedès, un cuit i un curat.

Després del maridatge es va celebrar una fira on els alumnes van poder presentar els productes finals. Cada alumne o celler va presentar un producte singular del seu celler i aquest moment va servir d’avaluació del curs i de tast de producte per als convidats i assistents. Aquesta fira representa per als alumnes la possibilitat de mostrar els aprenentatges assolits i mostrar els seus coneixements a convidats del territori.

RECULL DE FOTOGRAFIES DE L'ÚLTIMA SESSIÓ DEL CURS "PRESENTACIÓ DE VINS I BEGUDES ALS WINE BARS"

Ferran Centelles és professional del sector vitivinícola amb una àmplia experiència com a sumiller, periodista de vins, educador en vins, wine judge, gestor de begudes, redactor gastronòmic i autor del llibre “Qué vino con este pato?". És col·laborador d’elBulliFoundation, redactor a www.jancisrobinson.com i professor de OutlookWine. Va ser premiat amb el “Premio Nacional de Gastronomía en 2011”, el premi al millor sumiller d’Espanya l’any 2006 de Ruinart i amb el premi de l’Acadèmia Catalana de Gastronomia al millor sumiller el 2013. Actualment a Chair Nacional per a Espanya als Decanter World Wine Awards (DWWA). És president del jurat de sumillers al Taste Institute (ITQI).