Descobreix quin formatge marida millor amb els teus vins al curs de Formatges per a restaurants

19 de abril de 2018

Curs pràctic amb maridatges de 50 formatges amb 15 vins 100% subvencionat.

De gust intens o amb un toc suau, cremosos o molt secs, els formatges són un aliment perfecte per picar o per complementar tot tipus de plats. Pel seu sabor tan especial, sovint, un bon maridatge amb un vi pot contribuir a fer que les seves característiques es realcin i puguem potenciar-ne els millors aspectes. A l’Escola d’Enoturisme de Catalunya apostem per un millor servei en el món dels formatges, per això oferim el curs Formatges per a restaurants, que compta amb 16 h lectives. El curs està 100% subvencionat i es realitza en diferents espais arreu del territori, contribuint a l’expansió del coneixement i del món enoturístic.

Gràcies a aquesta formació, especialment dirigida a empreses i professionals de la restauració o que vulguin oferir aquest servei com a complement al seu negoci, els assistents aprendran quins són els formatges que més s’adiuen a la seva carta, com presentar-los i com maridar-los amb vins. Una de les principals característiques de la formació és la vessant pràctica, per això s’inclouen tasts de diferents productes. En total es tastaran 50 formatges diferents, que es maridaran amb 15 vins, amb els que els alumnes podran fer pràctiques d’elaboració i fer propostes de maridatge.

Si voleu inscriure-us al curs, podeu fer-ho en les dues edicions que hi ha previstes pel mes de maig. La primera té lloc al celler Can Roda, a Santa Maria de Martorelles al Vallès Oriental, els dies 8, 15, 22 i 29 de maig en horari de 9.30 h a 13.30 h i us hi podeu inscriure aquí, mentre que la segona se celebrarà els dies 23 i 30 de maig, 6 i 13 de juny de 16.30 h  a 20.30 h al Celler Avgvstvs a El Vendrell al Baix Penedès i us hi podeu inscriure aquí

L'empresa encarregada de fer la formació és Xerigots, un dels únics espais d’afinat de formatges de Catalunya. Seleccionen formatges artesans de gran qualitat, els conserven, afinen i serveixen al punt òptim de consum a restaurants i botigues. Tenen botiga pròpia a Vilafranca del Penedès i organitzen tastos i activitats a l'obrador i a la botiga. La formació també comptarà amb Roderic Pérez com a professor principal, tècnic d’hosteleria i professor de Serveis de Restauració a l’Escola d’Hosteleria de Sitges. Una increïble oportunitat per a aprendre dels millors en maridatge de vins, apunteu-vos-hi!