Comencen els tastos dels Premis Vinari 2021

31 de maig de 2021

Avui dilluns s’ha donat el tret de sortida dels tastos dels Premis Vinari a l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, a Vilafranca del Penedès. Seran quatre jornades consecutives que duraran fins dijous on 70 professionals tastaran i avaluaran prop dels 850 vins de 220 cellers que han participat enguany.

La primera jornada de tastos ha coincidit amb la roda de premsa del certament, la qual ha estat presentada per Eva Vicens, la directora del diari Vadevi, Ester Garcia, la directora de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya i Joan Manel Montfort, Tintent d'Alcalde i Regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès. En aquest acte s’han presentat les novetats de l’edició d’enguany. Una d’elles és la creació d’una una gala especial d’estiu pels vins joves i els premis d’enoturisme. Aquesta gala serà el proper 9 de juliol a l’Auditori de Vilafranca del Penedès. La gala final se celebrarà el 8 d’octubre amb els premis de les categories restants.

L’altra novetat dels Premis Vinari és el canvi de sistema de puntuació amb més medalles, incloent les categories gran or, or i plata, el que suposarà que entre el 20% i 25% dels participants tindran reconeixement.

El jurat format per 70 tastadors experts van ser convocats a través de l’Associació Catalana de Sommeliers i l’Associació Catalana d’Enòlegs. Les jornades dels tastos segueixen totes les mesures sanitàries i s’han sumat a la sostenibilitat utilitzant el sistema de puntuació a través de les tauletes, reduint així el consum de paper i obtenint els resultats de manera més ràpida i efectiva.