Aprèn a combinar el formatge amb el vi amb el curs de Formatges per a Restaurants

16 de octubre de 2018

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya presenta un curs de Formatges per a Restaurants amb l’objectiu de donar a conèixer la versatilitat del formatge en la gastronomia i incorporar aquest producte al negoci, ja sigui a través de plats gastronòmics, a la carta, bufets, tapes, etc.

La formació té una durada de 16 hores i està 100% subvencionada. Tindrà lloc al Celler Can Casals (Sant Esteve Sesrovires) els dies 24 d’octubre i 7, 14, 21 i 28 de novembre en horari de 18.42 a 22h.

En el curs s’aprendrà quins són els formatges que més s’adiuen a cada carta, com presentar-los i com maridar-los amb vins. Amb una clara vessant pràctica, la formació inclou tasts de diferents productes: en total es tastaran 50 formatges diferents, que es maridaran amb 15 vins, amb els que els alumnes podran fer pràctiques d’elaboració i fer propostes de maridatge.

L'empresa encarregada de fer la formació és Xerigots, un dels únics espais d’afinat de formatges de Catalunya. Seleccionen formatges artesans de gran qualitat, els conserven, afinen i serveixen al punt òptim de consum a restaurants i botigues. Tenen botiga pròpia a Vilafranca del Penedès i organitzen tastos i activitats a l'obrador i a la botiga. Roderic Pérez, tècnic d'hosteleria i professor de Serveis de Restauració a l'Escola d'Hosteleria de Sitges, en serà el professor principal.

No ho dubtis i inscriu-t’hi!