Més de 40 alumnes han començat a formar-se aquesta setmana a l’Escola d’Enoturisme

17 de febrer de 2023

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya comença l’any amb una nova proposta formativa adreçada a totes aquelles persones que tinguin gran interès tant del sector turístic i enoturístic i la sommelieria.

Aquesta setmana han iniciat tres cursos dins del pla de formació 2023/2024, dos d’ells subvencionats i un d’àmbit privat. Dimarts 14 de febrer va començar la tercera edició del curs Sommelier Professional, amb l’objectiu de formar professionals especialitzats en el món del vi, amb una àmplia base de coneixements sobre el producte i el negoci, i la seva relació amb la gastronomia. El curs, de modalitat semipresencial i amb una durada de dos anys, va adreçat a gent del sector que vol professionalitzar-se. Enguany hi ha un total de 21 alumnes, entre ells n’hi ha que treballen a cellers arreu de Catalunya, restauradors, guies turístics i enoturístics, o que provenen d’altres sectors però d’una manera o altra estan lligats al món del vi.

En el marc de formacions subvencionades, dimecres 15 de febrer van començar dos Certificats de Professionalitat de nivell 3. Són el Certificat de Professionalitat de Venda de productes i serveis turístics, que habilita l’estudiant per treballar en qualsevol activitat turística, i el Certificat de Professionalitat de Sommelier, que enguany arriba a la vuitena edició. Aquestes formacions, subvencionades pel Servei d’Ocupació de Catalunya i de modalitat intensiva, van adreçades majoritàriament a gent que està en situació d’atur, tot i que es reserva un percentatge per a persones ocupades. Els cursos es duran a terme fins l’octubre/novembre.

A més, durant el 2023 s’aniran organitzant cursos subvencionats de formació contínua que giraran al voltant de temes de sommelieria, turisme i idiomes. L’oferta formativa dels cursos de l’Escola pretén adaptar-se a les necessitats actuals del sector i a la demanda de formació en l’àmbit enoturístic, i adequar els continguts a les necessitats que demana el sector a curt i mitjà termini.