Maridem els productes de la DO Alella

Inscripció al curs^

Inscripcions tancades.

Descripció^

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya, juntament amb Enoturisme DO Alella engeguen el curs “Maridem els productes de la DO Alella”. Aquesta formació neix amb l’objectiu de posar en valor el producte local de les tres comarques de la DO Alella: Maresme, Vallès Oriental i Barcelonès, donant-lo a conèixer i fomentar-lo, així com promoure els i les seves productores. L’alumnat haurà de ser capaç de conèixer el producte, saber presentar-lo i interrelacionar-lo amb altres productes, per així mostrar el seu potencial. Aquests productes es maridaran amb vins i escumosos de la DO Alella. Tanmateix, tots els cellers que participin podran presentar els seus vins amb aquests productes.

La sostenibilitat també tindrà un paper important al curs, a nivell de promocionar el producte local, ja que és clau a l’hora de generar economia circular i conèixer també els recursos que ofereix la comarca.

Durada, calendari i lloc^

DURADA

20 hores.

CALENDARI

18, 25 abril, 2, 9 i 16 maig 2023 en horari de 9:30h a 13:30h.

LLOC D'IMPARTICIÓ

Modalitat presencial. Les sessions es realitzaran al Centre Cultural Can Lleonart (Plaça Germans Lleonart 1, Alella).

Continguts^

Durant cada sessió es tractaran els següents productes principals de la DO Alella amb el maridatge de vins i escumosos del territori.

• Pèsol
  • Maduixa
  • Mongeta del ganxet
  • Tomàquet pometa

El curs conclourà amb una proposta de maridatge escollida pels alumnes valorant la innovació i diferenciació, amb una posada en escena per a un client real a l’hora de gaudir d’activitats o experiències a la DO Alella.

Destinataris^

El curs està adreçat a aquelles persones que siguin treballadores en actiu, autònomes o en situació d'ERTO o ERO i 30% de les places per a persones desocupadesPublic objectiu: restaurants, cellers, allotjaments i agents turístics, preferiblement del territori de la DO Alella. Tindran prioritat els membres que formen part de la Ruta del Vi de la DO Alella.

*No hi poden participar aquelles persones amb contracte de l'Administració Pública.

Docent^

Bruno Tannino. Sommelier i Maître, formador en Cava acreditat oficialment per l'Institut del Cava i membre del jurat dels premis Tastavins i els premis Vinari. A més, guanyador (en conjunt) dels premis Cartavi, Josep Mercader (categoría "Vi") i a la categoria de Millor comunicador del Vi del premi de l'Associació Catalana de Sommeliers, entre d'altres. També conforma l'equip d'investigació i de redacció del Sapiens del Vi, de la Bullipèdia.