Tertúlies del CEPvi a l'Escola d'Enoturisme 2021-2022

INSCRIPCIONS TERTÚLIA 16 NOVEMBRE 2021 AQUÍ

El paisatge és un espai compartit, de promoció, i de defensa del territori. El paisatge i el patrimoni estan directament relacionats amb el desenvolupament turístic. Amb el canvi climàtic, els cellers i les empreses, en general, estan assumint nous reptes que també poden estar encarats al públic turístic.

La pandèmia de la COVID-19 ha canviat les pràctiques turístiques, les pràctiques d'oci i ha fet que el turisme local s’hagi incrementat. En aquests moments, el turisme rural està associat a un sentiment positiu de seguretat, fet que augmenta el potencial de l'oferta turística local i de possibles sinergies amb l'enoturisme. Les tertúlies 2021-22 es presenten amb el nom de “Enoturisme: cultura d’un paisatge”, les quals giraran entorn de l'aigua: paisatge, cultura, entorn i enoturisme. El Penedès té un patrimoni lligat a l'aigua molt variat i en part desconegut: mar, aigües subterrànies, rius, molins, fonts, camí del riu, etc. que permeten enriquir el discurs enoturístic dels cellers, proposant visites combinades o aprofitant els recursos de la pròpia propietat.

Descarrega el tríptic de les tertúlies CEPvi 2021-2022.

Les tertúlies són un espai dinàmic de debat i reflexió que es realitzen sota el paraigua del CEPvi i reben el suport de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya. Cada tertúlia tracta d’un tema diferent, que a través de les propostes, vol donar a conèixer projectes, idees, o bé, activitats, principalment enoturístiques, que es duen a terme en el territori, tant per part de les institucions, empreses, i/o de persones a títol individual.

Tertúlia tardor 2021. L'AIGUA: FONT DE RIQUESA ECOLÒGICA I PAISATGÍSTICA^

La conscienciació de la fragilitat de l'entorn i la por a les sequeres en el futur a causa del canvi climàtic dona a l'aigua un fort potencialde simbolisme i de discurs des del turisme en general. D'una banda, es tracta de donar a conèixer els espais humits existents al Penedès i la seva riquesa per generar respecte tant per part de la població local com per part del visitant. D'altra banda, la bona salut de les rieres i dels rius permeten demostrar la qualitat de les bones pràctiques dels cellers i els allotjaments que defensen un discurs sostenible.

Data i hora:
Dimarts 16 novembre 2021 a les 19h.

Lloc:
Escola d'Enoturisme de Catalunya (C/Amàlia Soler, 29. Vilafranca del Penedès).

Les tertúlies són obertes a tothom i, especialment als agents involucrats en el sector: paisatgistes, viticultors, gestors culturals i turístics, vinaters, cavistes, estudiants de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, tècnics municipals, etc.

L’assistència és gratuïta.

INSCRIPCIONS OBERTES

ENLLAÇ INSCRIPCIONS SESSIÓ 16 NOVEMBRE 2021

Tertúlia hivern 2022. EL PATRIMONI DE L'AIGUA I EL TURISME DEL VI^

El patrimoni cultural de l'aigua és un testimoni de la complexa història de l'home amb el seu territori. L'aigua és necessària per viure, per regar, també ha participat en el desenvolupament industrial del territori (molins). A més, ha estat lligada a les primeres activitats turístiques del Penedès gràcies a la puresa de les seves fonts i al fenomen de l'estiueig a principi del segle XX, motivant la construcció de les primeres residències vacacionals.

Data i hora:
Dimarts 8 de febrer 2022 a les 19h.

Lloc:
Escola d'Enoturisme de Catalunya (C/Amàlia Soler, 29. Vilafranca del Penedès).

L’assistència és gratuïta.

PROPERAMENT TINDREU L'ENLLAÇ DE LES INSCRIPCIONS SESSIÓ 8 FEBRER 2022