CP Serveis de restaurant, amb especialitat enoturística

Si t'interessa participar en la propera edició omple aquest FORMULARI

Descripció i objectius^

Projecte de Formació Professional Ocupacional DUAL del SOC

L’Escola d’Enoturisme és impulsora del projecte de FPO-DUAL del SOC. Aquest projecte ofereix l’oportunitat de cobrar per formar-te.

La formació amb titulació oficial és el Certificat de Professionalitat de Serveis de Restauració,  mentre curses aquesta formació podràs treballar en Restaurants, Cellers amb servei de restauració o bars i botiges de vins amb servei de restauració amb un contracte.

Es tracta d'un Certificat de Professionalitat (CP) de nivell 2. El CP de Serveis de restauració, amb especialitat enoturística el qual ofereix a les persones participants un contracte laboral de 12 mesos en una empresa del territori i formació oficial acreditada de més de 500 hores vinculades en el servei en restauració i amb la especialització en enoturisme, servei de vi i sommelieria.

És un programa de formació professional per a l’ocupació en format dual que ha posat en marxa el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC), el qual permet contractar a un total de 14 persones en situació d’atur que rebran una formació que els permeti obtenir un certificat de professionalitat, al mateix temps que estan contractats, per tant amb un contracte laboral remunerat, per una empresa durant 12 mesos.

Les persones que siguin escollides per participar rebran formació d'introducció a l'ofici, prèvia a la contractació, i també la formació vinculada a un certificat de professionalitat de l'àmbit de la restauració enoturística, que s’impartirà durant la fase de contractació. Es tracta d'un contracte per a la formació i l’aprenentatge de 12 mesos a diferents empreses repartides per tot el territori i que van des de microempreses fins a grans empreses.

Aquest programa té l'objectiu de millorar, a través de la formació, l’ocupabilitat de les persones en situació d'atur, especialment de les que no disposen de qualificació professional, que són les més afectades per la precarietat.

Qui pot cursar-lo?^

• Joves entre 18 i 29 anys en situació d'atur.
  • Majors de 45 anys que portin més d'un any a l'atur.

La titulació mínima per a poder accedir al curs és l'ESO. Qualsevol titulació superior també es considerarà com a apte per a poder-hi accedir. És requisit que les persones interessades estiguin inscrites al SOC com a demandants d'ocupació no ocupades (DONO).

Les persones interessades han de posar-se en contacte amb l'Escola d'Enoturisme a través d'aquest FORMULARI.

Competències a desenvolupar^

• Desenvolupar els processos de servei d'aliments i begudes a la sala.
  • Servir vins i prestar informació bàsica sobre aquests.
  • Elaborar i acabar plats a la vista del client.
  • Disposar tot tipus de serveis especials en restauració.
  • Actuar sota normes de seguretat, higiene i protecció ambiental en hoteleria.
  • Comunicar-se en anglès, amb un nivell d'usuari independent, en els serveis de restauració.

Durada i metodologia d'impartició^

El curs té una durada de 12 mesos. El primer mes i mig serà de classes teòriques i a partir del següent les setmanes es repartiran entre dos i tres dies a la setmana a l'Escola d'Enoturisme de Catalunya (C/Amàlia Soler, 29. Vilafranca del Penedès) i la resta de dies de la setmana (amb els descansos corresponents) es realitzaran les hores de treball als centres. Aquestes empreses poden ser cellers, restaurants o empreses especialitzades en organització d'esdeveniments del territori.

Data inci pendent de confirmar.

Continguts^

• Servei al restaurant.
  • Servei i presentació de vins i begudes.
  • Elaboració i acabat de plats a la vista del client.
  • Serveis especials en restauració.
  • Seguretat, higiene i protecció ambiental en hoteleria.
  • Anglès professional per a serveis de restauració.

Aquests continguts s'aprendran paral·lelament amb la contractació a les empreses. L'alumne/a tindrà un contracte laboral de 12 mesos on posarà en pràctica tots els coneixements que anirà adquirint durant el curs.

Reserva la plaça^

Si estàs interessat/da en participar en la propera edició, pots realitzar la preinscripció a través d'aquest FORMULARI i ens posarem en contacte amb tu per informar-te de tots els detalls del curs i en el moment de formalitzar la inscripció enviar la documentació requerida.