Formació d'estiu 100% subvencionada

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya presenta el programa de formació d’estiu amb l’oferta de dos cursos molt interessants. Estan adreçats a persones treballadores en actiu, autònomes, en ERTO o ERO i un 30% reservat per a persones desocupades. No podrà participar el col·lectiu que treballa a l'Administració pública, atès al reglament del programa.

Aquestes dues formacions són 100% subvencionades pel Consorci de la Formació Contínua de Catalunya.

Places limitades a 15 alumnes per a cada curs.

Anglès turístic i enoturístic^

Durada: 90 hores.

Calendari: Del 28 de juny al 27 de juliol, de dimarts a divendres de 9 a 14h.

Modalitat: presencial a l’Escola d'Enoturisme de Catalunya, C/Amàlia Soler 29, Vilafranca del Penedès.

OBJECTIUS:

Amb aquest curs es pretén que l'alumnat sigui capaç d’interpretar, produir i redactar missatges senzills en anglès, utilitzats en l'àmbit de la restauració i sommelieria.

CONTINGUTS:

• Com fer tastos en llengua anglesa?
  • Maridatges amb xocolata i formatges.
  • Coneixements dels vins que formen part de la DO Penedès.
  • 5 visites a diferents llocs emblemàtics del territori.
  • Tast a cegues de més de 30 referències.

DOCENT:

Andrew Ashurst, director de l'acadèmia St Paul's English Academy, de Vilafranca del Penedès, i professor d'anglès especialitzat en el món del vi (Wine Set Level III). S'ha convertit en un referent en la seva professió per la seva àmplia experiència i extensa formació específica en el sector, fins a arribar a crear English for Wine Aspects.

PRENSCRIPCIONS OBERTES

Més informació en aquest enllaç.

Anàlisi sensorial de productes propis de la sommelieria^

Durada: 60 hores.

Calendari: del 4 al 27 de juliol, de dilluns a dijous de 16 a 20h.

Modalitat: presencial a l’Escola d'Enoturisme de Catalunya, al C/Amàlia Soler 29, Vilafranca del Penedès.

DESCRIPCIÓ:

El curs tractarà sobre la prospecció de diferents productors i artesans gastronòmics del territori on s’impartirà l’anàlisi sensorial dels seus productes i propostes de maridatges. Aquesta formació és ideal per a construir ofertes gastronòmiques per a les cartes a partir de productes del territori i poder, després, fer-ne de prescriptors

CONTINGUTS:

• Introducció al tast.
  • La influència de les preferències a l’anàlisi sensorial
  • Diferències entre anàlisi sensorial, tècnic, instrumental i hedònic.
  • Els atributs dels aliments.
  • Metodologia d’anàlisi sensorial d’aliments.
  • Percepció dels atributs sensorials bàsics.
  • Anàlisi organolèptic maridant-lo amb vi.
  • Tast de productes de territori per conéixer productors locals.
  • Maridatges amb xocolata, olis, formatges, pernils...

DOCENT:

Gemma Muray, graduada en direcció turística i també en el curs d’extensió universitària com a Sommelier. Cofundadora de Caram Caram, empresa de desenvolupament territorial de l'àmbit gastronòmic. Turisme gastronòmic de proximitat i creació d'experiència turística. També és docent de l'Escola d'Enoturisme al CP de Promoció Turística. Ha treballat com a responsable d’enoturisme al celler Parés Baltà.

PRENSCRIPCIONS OBERTES

Més informació en aquest enllaç.