Certificat de Professionalitat de Sommelier

Inscripcions i mòduls^

PLACES EXHAURIDES. Omple el FORMULARI si tens interès en realitzar la següent edició.

Mòduls:

• MF1106_3: Degustació de vins i altres begudes analcohòliques i alcohòliques diferents de vins.
    • UF0847: Vins, altres begudes alcohòliques, aigües, cafès i infusions (80 hores).
    • UF0848: Elaboració de vins, altres begudes alcohòliques, aigües, cafès i infusions (80 hores).
    • UF0849: Preparació i degustació de vins i altres begudes alcohòliques (80 hores).
    • UF0850: Preparació i degustació d'aigües, cafès i infusions (30 hores).
  • MF1107_3: Disseny de cartes de vins i altres begudes analcohòliques i alcohòliques diferents de vins.
    • UF0847:Vins, altres begudes alcohòliques, aigües, cafès i infusions (80 hores).
    • UF0851: Confecció de cartes de vins i altres begudes alcohòliques, aigües envasades, cafès i infusions (30 hores).
  • MF1108_3: Anàlisi sensorial de productes selectes propis de sommelieria i disseny de les ofertes (60 hores).
  • MF1109_3: Gestió de cellers en restauració (60 hores)
  • MF1110_3: Servei especialitzat de vins (80 hores).
  • MF0711_2: Seguretat, higiene i protecció ambiental en hoteleria (60 hores).
  • MF1111_2: Llengua estrangera professional per a serveis de restauració (90 hores).

Calendari^

Calendari teòric del curs: del 20 de febrer al 8 d'octubre 2024 (del 21 de juliol a l'1 setembre vacances d'estiu).

Calendari de pràctiques: les 80 hores de pràctiques es podran realitzar durant els mesos d'octubre, novembre i desembre.

Horari: de 15 a 20h.

Modalitat: semipresencial.

Descripció i objectius^

El nostre Certificat de Professionalitat de Sommelier és l’únic que gaudeix del reconeixement de l’Associació Catalana de Sommeliers.

L’objectiu del curs és formar professionals especialitzats en el món del vi, amb una àmplia base de coneixements sobre el producte i el negoci, i la seva relació amb la gastronomia. El curs permetrà entendre el llenguatge tècnic del món del vi: enologia i tast, màrqueting, venda i promoció, sumilleria i maridatges, tot des d’una amb visió multidisciplinària. Un objectiu específic del curs és aprofundir en les habilitats comunicatives de l’alumnat, posant especial atenció en les expectatives del client, i oferint una formació integral que contempla l’anglès, incorporant així l’ús professional de llengües estrangeres en el món de la sumilleria.

Curs 100% subvencionat pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC).

Durada i metodologia d'impartició^

El curs té una durada de 740h, de les quals 80h es realitzen en un centre de pràctiques.

Els curs serà de modalitat semipresencial, i inclourà sortides i vistes a cellers, fires, cellers i esdeveniments del sector, a més dels mòduls de tast i maridatges. La part presencial, es realitzarà a la seu de l'Escola d'Enoturisme de Catalunya (C/ Amàlia Soler, 29, Vilafranca del Penedès).

Descarrega la fitxa oficial del curs

Qui pot cursar-lo?^

· Destinat preferentment a persones persones en situació d'atur (DONO). Es reservarà un 30% a persones treballadores en actiu, ERTO, ERO i autònoms sempre i quan no s'ompli el 100% de les places per a persones desocupades.

La titulació mínima per a poder accedir al curs és un batxillerat, COU (antic pla d’estudis) o qualsevol altre Certificat de Professionalitat de nivell 3. Qualsevol titulació superior a aquestes també es considerarà com a apte per a poder-hi accedir.

En cas de no tenir la titulació requerida per a cursar-lo, i en cas que el curs no tingui suficient demanda d’alumnat que compleixi el perfil, es valorarà poder oferir les places vacants a persones sense la titulació requerida previ condició d’haver superat una prova de competència per accedir als Certificats de Professionalitat de Nivell 3. L’Escola d’Enoturisme de Catalunya es reserva el dret, únicament, de programar i realitzar aquestes proves si no s’omple el curs amb alumnat que compleixi el requisit d’entrada.

Sortides professionals^

El curs de Sommelier ofereix com a sortides professionals la incorporació en el sector de la restauració com a expert en vins, maridatges gurmet i sumilleria: en cellers, en l'àrea tècnica comercial i de màrqueting (nacional o d'exportació), comunicació i consultoria; guies d'enoturisme en celler o empresa de serveis turístics; organitzacions institucionals vinculades a la producció i promoció del món del vi i la gastronomia (Denominacions d'Origen, associacions interprofessionals, consorcis...,).

O en el sector de la distribució, exercint les tasques de gestor de compres, contacte amb clients professionals, organització de gestió de degustacions i esdeveniments (bars de vins, venda en línia, distribució a professionals, etc.).