Acte d'agenda

Curs a Terra Alta. Sumilleria i maridatge

Dates i lloc:

3, 10, 17 i 24 d’octubre 2022

Seu DO Terra Alta. Ctra de Vilalba, 31, Gandesa.

Horari:

De 9 a 14h.

Organització i contacte:

Escola d'Enoturisme de Catalunya, Consell Comarcal de la Terra Alta i DO Terra Alta.

Consorci de la Formació Contínua de Catalunya.

L'objectiu és posar en valor el producte local de la comarca de la Terra Alta, donant-lo a conèixer i fomentar-lo, així com promoure els seus productors.

PLACES EXHAURIDES

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya, juntament amb el Consell Comarcal de la Terra Alta i DO Terra Alta engeguen el nou curs “Sumilleria i maridatge”. Aquesta formació neix amb l’objectiu de posar en valor el producte local de la comarca de la Terra Alta, donant-lo a conèixer i fomentar-lo, així com promoure els seus productors. L’alumnat haurà de ser capaç de conèixer el producte, saber presentar-lo i interrelacionar-lo amb altres productes, per així mostrar el seu potencial. Aquests productes es maridaran amb vins i escumosos de la Terra Alta. Tanmateix, tots els cellers que participin podran presentar els seus vins amb aquests productes.

CURS 100% SUBVENCIONAT PEL CONSORCI DE LA FORMACIÓ CONTÍNUA DE CATALUNYA

Continguts:

El curs tractarà sobre l'anàlisi sensorial i els elements del tast per a poder proposar maridatges d'interès. A més, les sessions comptaran amb els següents productes principals de la comarca de la Terra Alta, amb el maridatge de vins i escumosos del territori.

• Fruita seca, especialment ametlles i avellanes i a la mel.
  • Pa i les pastes elaborades de forma tradicional.
  • Espècies de la comarca com la tòfona i safrà.
  • Corder, la clotxa i la truita en suc.

El curs conclourà amb una proposta de maridatge escollida pels alumnes valorant la innovació i diferenciació, amb una posada en escena per a un client real a l’hora de gaudir d’activitats o experiències a la Terra Alta.

El curs està adreçat a aquelles persones que siguin treballadores en actiu, autònomes o en situació d'ERTO o ERO i 30% de les places per a persones desocupadesPublic objectiu: restaurants, cellers, allotjaments i agents turístics, preferiblement de la comarca de la Terra Alta i les Terres de l'Ebre.

Docent

Bruno Tannino. Sommelier i Maître, formador en Cava acreditat oficialment per l'Institut del Cava i membre del jurat dels premis Tastavins i els premis Vinari. A més, guanyador (en conjunt) dels premis Cartavi, Josep Mercader (categoría "Vi") i a la categoria de Millor comunicador del Vi del premi de l'Associació Catalana de Sommeliers, entre d'altres. També conforma l'equip d'investigació i de redacció del Sapiens del Vi, de la Bullipèdia.