Acte d'agenda

dimarts08novembre '22

Curs a l'Empordà. Sumilleria i maridatge

Dates i lloc:

8, 15, 22 i 29 de novembre 2022.

Celler Mas Llunes. Ctra de Vilajuïga s/n,  17780, Garriguella.

Horari:

De 9 a 14h.

Organització i contacte:

Escola d'Enoturisme de Catalunya.

Ruta del Vi DO Empordà

Consorci de la Formació Contínua de Catalunya

Curs 100% subvencionat. 8, 15, 22 i 29 de novembre de 9 a 14h.. L'objectiu és posar en valor el producte local de la comarca l'Empordà.

INSCRIPCIONS OBERTES EN AQUEST FORMULARI

L’Escola d’Enoturisme de Catalunya juntament amb La Ruta del vi DO Empordà presenten el curs “Sumilleria i maridatge”. Aquesta formació neix amb l’objectiu de posar en valor el producte local de la comarca de l’Empordà, donant-lo a conèixer i fomentar-lo, així com promoure els i les seves productores. L’alumnat haurà de ser capaç de conèixer el producte, saber presentar-lo i interrelacionar-lo amb altres productes, per així mostrar el seu potencial.

Aquests productes es maridaran amb vins i escumosos de l’Empordà. Tanmateix, tots els cellers que participin podran presentar els seus vins amb aquests productes.

La sostenibilitat i el km 0 també tindran un paper important al curs, a nivell de promocionar el producte local, ja que és clau a l’hora de generar economia circular i conèixer també els recursos que ofereix la comarca.

CURS 100% SUBVENCIONAT PEL CONSORCI DE LA FORMACIÓ CONTÍNUA DE CATALUNYA

Continguts:

El curs tractarà sobre l'anàlisi sensorial i els elements del tast per a poder proposar maridatges d'interès. A més, les sessions comptaran amb productes locals de la comarca de l'Empordà, amb el maridatge de vins i escumosos del territori. Aquests productes seran els recuits de drap de Fonteta, pomes de Girona, anxoves de l’Escala, olis, embotits i xocolata. El curs conclourà amb una proposta de maridatge escollida pels alumnes valorant la innovació i diferenciació, amb una posada en escena per a un client real a l’hora de gaudir d’activitats o experiències a l'Empordà.

El curs està adreçat a aquelles persones que siguin treballadores en actiu, autònomes o en situació d'ERTO o ERO i 30% de les places per a persones desocupadesPúblic objectiu: restaurants, cellers, allotjaments i agents turístics, preferiblement del territori de l'Empordà.

Docent:

Joan Lluís Gómez | Escola d'EnoturismeJoan Lluís Gómez. Sommelier i WSET Higher Certificate in Wine & Spirit. Ha estat durant 10 anys el Sommelier del Restaurant Sant Pau, de Carme Ruscalleda. Col·labora a la Revista Cuina. També és docent a diferents centres de cursos de Sommelier, servei de bar i restaurants, tast de vins i maridatges.