Vins que estimen la terra, curs dels Juliols de la UB, que tindrà lloc a Vilafranca del Penedès amb la participació de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya

29 de maig de 2018

Per aquest motiu, i per onzè any consecutiu, Vilafranca del Penedès serà la seu d’un dels cursos de l’Escola d’Estiu Els Juliols de la Universitat de Barcelona que compta amb la participació de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya. Enguany, la formació que es celebrarà a la capella de Sant Pelegrí del VINSEUM, portarà per títol Vins que estimen la terra i com a lema “Viticultura, sostenibilitat i responsabilitat”.

El curs s’impartirà entre el 9 i el 13 de juliol i comptarà amb 20 hores en horari de tarda en les que els alumnes visitaran cellers, faran tastos i gaudiran de la formació teòrica amb ponents de gran nivell. La directora de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, Ester Garcia, ha estat l’encarregada de presentar la formació davant la premsa i ha detallat la seva preocupació pel “canvi climàtic i crèiem important explicar què s'està fent i què podem fer en el futur per una viticultura més sostenible i responsable”. Ester Garcia també ha lloat l'enoturisme com un “turisme cultural, sostenible, preocupat per l'entorn, sensible al paisatge”. A més, Garcia ha explicat que els alumnes d’edicions anteriors punten la formació amb un 9 sobre 10.

Per la seva banda, el director del curs i tècnic del VINSEUM, Joan Cuscó, ha remarcat com “Un any més el vi és l'eix vertebrador però canviem els professors i la temàtica. Destaquem l'obertura a càrrec de Miquel Agustí Torres i la cloenda a càrrec de Jaume Gramona, entre diversos ponents, les ponències sobre les noves formes de turisme, sobre les eines de treball de les DO o el cultiu de vins biodinàmics a la Catalunya Nord”.

A més de Garcia i Cuscó, la roda de premsa ha comptat amb la presència del regidor de Cultura de l’Ajuntament de Vilafranca, Raimon Gusi, que ha destacat l’equip docent que  “aportarà tots els punts de vista al voltant de la sostenibilitat en el món de la viticultura” i ha recordat la implicació de l’Ajuntament en el projecte  “perquè és difondre coneixement i és promoció econòmica i turística del territori”.