L’Escola d’Enoturisme ofereix un curs de Sommelier per a persones en situació d’atur

30 de novembre de 2017

Com a professionals, la formació continuada és una eina per seguir millorant en la nostra carrera laboral o per a reorientar-nos laboralment. En el cas de situació d’atur, el fet de poder cursar uns estudis que ens especialitzin o aprofundeixin els nostres coneixements es converteix en un element indispensable per a poder trobar una feina més ben qualificada.

Per aquest motiu, l’Escola d’Enoturisme de Catalunya ofereix un curs de Sommelier especialment adreçat a persones en situació d’atur, una excel·lent oportunitat per a redirigir la vostra carrera laboral.

El sector vitivinícola gaudeix d’un creixement continuat gràcies a l’interès dels consumidors pel món dels vins i caves, fet que fa que demanin una atenció i coneixement especialitzat. Amb el curs de Sommelier de l’Escola d’Enoturisme, els participants aprendran a distingir i recomanar diferents vins segons l’ocasió per tal de millorar l’experiència del client, tant en bars i restaurants com en botigues especialitzades o enoteques.

Per aquest motiu aquesta formació és especialment adequada per aquelles persones que hagin treballat anteriorment en el sector de la restauració, bé en bars o restaurants o en l’àmbit del comerç de vins i altres begudes. És tracta d’una ocasió perfecta per a poder donar un nou enfoc la nostra carrera laboral ampliant la nostra formació en un centre de referència al sector.

Aquesta formació forma part de l’oferta lectiva de l’Escola d’Enoturisme, comptarà amb 740 hores i s’impartirà del 5 de Desembre de 2017 al 29 de Juny de 2018 a La Fassina a Vilafranca del Penedès. Els llocs de treball relacionats són: sommelier, caps de servei de vins, caps de menjador o mestres de sala, responsable de compra de begudes, venedor/a especialitzat/da de begudes i delicadeses i/o consultor/a de begudes. El curs consta d’un mòdul de pràctiques professionals no laborals de sommilieria de 80 hores.

És un curs on es preveu fer més de 25 sortides per a conèixer de primera mà el sector: cellers, caves, empreses que elaboren productes relacionats amb la sommelieria com elaboradors cafeters, de cervesa, destil·lats, fires especialitzades gastronòmiques…I on podrem comptar amb la visita d’experts com els sommeliers Joan Lluis  Gomez (estrella Michelin amb el restaurant Sant Pau de Carme Ruscalleda), Ferran Centelles (sommelier del Bulli i actualment també forma part de l’equip d’investigació que dirigeix en Ferran Adrià) o en César Cànovas de Monvínic (millor sommelier d’Espanya el 2006 i considerat un dels 10 millors sommeliers del món) entre d’altres professionals amb reputació del sector.

A la vegada, les persones que superin el curs comptaran amb el reconeixement del títol de la Associació Catalana de Sommeliers.

En l’edició passada el percentatge d’inserció del curs va ser del 40% dins del sector.

El curs compta amb el suport del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, el Ministerio de Empleo y Seguridad Social del Govern espanyol i està subvencionat pel Fons Social Europeu de la Unió Europea. Per a poder realitzar el curs s’exigeix disposar d’un Certificat Professional, Batxillerat o CFGS o superada la prova d’accés a la universitat de +25 anys.

Per a més informació us podeu dirigir a www.escolaenoturisme.vilafranca.cat o a [email protected]  o trucar al telèfon 931 694 102.